۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 350339

شمشیربازان ایران به لهستان سفر می کنند تا با حضور در مسابقات جام جهانی این کشور دو سهمیه المپیکی خود را قطعی کنند.

سفر به ورشو به خاطر دو بلیت

به گزارش قدس آنلاین،‌ مسابقات شمشیربازی جام جهانی لهستان از روز جمعه در ورشو آغاز می شود و به همین منظور تیم ملی اسلحه سابر ایران با ترکیبی چهار نفره متشکل از مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، حمد رهبری و محمد فتوحی برای حضور در این رقابت ها فردا عازم ورشو می شود. 

در میان اعضای ترکیب اعزامی به لهستان امید زیادی به المپیکی شدن عابدینی و پاکدامن وجود دارد. البته با شرایط فعلی که این دو شمشیرباز در رنکینگ جهانی دارند، کسب سهمیه المپیک توسط آنها صورت گرفته اما قطعی شدن این موضوع به نتایج عملکرد آنها و البته حریفان شان در مسابقات ورشو و البته رقابت های قهرمانی جهان در که جنوبی بستگی دارد. 

در حال حاضر مجتبی عابدینی در رده دوازدهم رنکینگ جهانی قرار دارد و این یعنی کسب سهمیه المپیک ریو توسط این بازیکن؛ عابدینی که با عملکرد فوق العاده در مسابقات پادووا ایتالیا و کسب ۱۴ امتیاز المپیک از این رقابت ها صاحب چنین موقعیتی در رنکینگ جهانی شد، اگر بتواند با عملکردش در ورشو این موقعیت را تثبیت کرده یا حتی ارتقا دهد، سهمیه المپیک خود را تا حد زیادی قطعی کرده و علی پاکدامن را هم یک گام دیگر به ریو نزدیک تر خواهد کرد. 

پاکدامن در حال حاضر بعد از دو بازیکن کره ای و مجتبی عابدینی و به عنوان چهارمین بازیکن آسیایی برتر در رده ۲۹ رنکینگ جهانی قرار دارد. اگر عابدینی در پایان مسابقات ورشو لهستان در جمع ۱۲ بازیکن برتر باقی بماند، علی پاکدامن می تواند به عنوان بهترین آسیایی صاحب سهمیه شود.

البته اینکه هفته اول فروردین ماه هم مسابقات قهرمانی جهان در کره جنوبی برگزار خواهد شد. این رقابت ها آخرین مرحله از مسابقات انتخابی المپیک به حساب می آید و پس از آن موقعیت و سهمیه المپیکی شمشیربازی به طور صد در صد نهایی می شود اما قطعا مسابقات ورشو تاثیر زیادی در این مسیر خواهد داشت. 

مسابقات شمشیربازی جام جهانی لهستان از جمعه آغاز شده و به مدت سه روز در ورشو پیگیری خواهد شد. دو روز نخست این رقابت ها به دیدارهای انفرادی اختصاص دارد. 

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران با هدایت پیمان فخری در مسابقات جام جهانی ورشو لهستان شرکت می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.