قدس آنلاین- یزد: رئيس پليس فتا استان یزد گفت: وقت‌گذراني بدون کنترل در فضاي مجازي منجر به ايجاد هويت کاذب و زودگذر براي کاربران مي‌شود و متاسفانه برخي از کاربران از فضاي مجازي استفاده بي‌رويه مي‌کنند و همين موضوع منجر به انزواي آنها شده است.

هويت کاذب با وقت گذراني بدون کنترل در فضاي مجازي

به گزارش  قدس آنلاین از یزد، سرهنگ "حسين رضايي" ، با تشريح اهداف شبکه­هاي اجتماعي و آسيب­هاي آن بر فرزندان و خانواده­ها اظهار داشت: از جمله مواردي که اخيرا قابل توجه بوده ميزان حضور مادران و به ويژه دانش‌آموزان در فضاي مجازي و پرسه زدن آن­ها در شبکه‌هاي اجتماعي است.

وي، گفت: با توجه به رشد روز افزون تکنولوژي و نياز فرزندان جهت ارتقاء مطالب علمي خود و جست و جو در فضاي اينترنت، يکي از مواردي که به عنوان آسيب جدي حائز اهميت بوده و بايد بيش از گذشته مورد توجه باشد، نفوذ شبکه‌هاي اجتماعي مانند گفيس‌بوک"، "تلگرام"، "وايبر" و "واتس‌آپ" در بين دانش‌آموزان و والدين آنها است.

رضايي افزود: وقت‌گذراني بدون کنترل در فضاي مجازي منجر به ايجاد هويت کاذب و زودگذر براي کاربران مي‌شود و متاسفانه برخي از کاربران از فضاي مجازي استفاده بي‌رويه مي‌کنند و همين موضوع منجر به انزواي آنها شده است.

رئيس پليس فتا استان يزد ادامه داد: اين هويت کاذب و زودگذر تصويري غيرواقعي براي افراد ايجاد مي‌کند و افراد را براي حضور بيشتر در شبکه‌هاي اجتماعي ترغيب مي کند؛ چرا که در فضاي مجازي بيش از آنکه هويت براي فرد مطرح باشد، فرد سعي در ارائه افکار و علايق و انديشه‌هاي خود دارد که اين خود بسيار خطرناک و براي آنها اثرات منفي خواهد داشت.

وي افزود: آنچه درباره گرايش به شبکه‌هاي اجتماعي در بين جوانان و نوجوانان و بويژه دانش‌آموزان مهم به نظر مي‌رسد اين است که اين قشر از جامعه به دليل شرايط سني که دارند از آسيب‌پذيري بسيار بالاتري برخوردارند.

سرهنگ رضايي در پايان گفت: استفاده بيش از حد و بدون برنامه ريزي از شبکه‌هاي اجتماعي منجر به اين شده که خانواده‌ ها از هم دور شوند، حتي ممکن است خانواده‌ها به صورت صوري و ظاهري دور هم جمع شوند اما در همان جمع نيز افراد خانواده هرکدام توجه­شان به شبکه هاي مجازي بوده و اين موضوع مي تواند زنگ خطري براي خانواده­ها باشد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.