قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز در دیدار با معاون اول شهردار برلین، بر لزوم پیگیری برنامه‌های مشترک عمرانی و اجتماعی توسط طرفین تاکید کرد.

احیای همکاری‌های «تبریز و برلین» با پیگیری برنامه‌های مشترک اجتماعی و فرهنگی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی در این دیدار، با اشاره به پیشینه حضور تاثیرگذار بخش‌های صنعتی آلمان در تبریز اظهار داشت: از گذشته‌های دور، بخش قابل توجهی از صنایع و ابنیه تبریز توسط متخصصان آلمانی راه‌اندازی و اجرا شده است.

وی اضافه کرد: با گشایش‌هایی که اخیراً در خصوص روابط خارجی ایران با کشورهای مختلف ایجاد شده است، روابط دیرینه تبریز با حوزه‌های شهری آلمان از قبیل عمرانی، سرمایه‌گذاری و مناسبات فرهنگی و اجتماعی، می‌تواند احیا و تقویت شود.

شهردار تبریز با یادآور شدن دستاوردهای بین‌المللی تبریز به خصوص در حوزه گردشگری اظهار داشت: همکاری‌های مشترک برلین و تبریز در نمایشگاه‌ها و مناسبات مختلف فرهنگی و اجتماعی، می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقات چشمگیر در مراودات شهروندی باشد.

نجفی ضمن دعوت از شهردار برلین برای سفر به تبریز، بر لزوم دیدارهای مستمر هیئت‌های کارشناسی و گسترش تورهای فرهنگی و گردشگری تاکید کرد. 

ولکر پیلت، معاون اول شهردار برلین نیز در این دیدار، با اشاره به این‌که در ماه‌های اخیر، نام تبریز در گردهمایی‌های شهری و گردشگری، به خوبی مطرح شده است، خواستار توسعه همکاری‌های طرفین و احیای روابط دیرینه شدند. 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با ورود دو شهر به فضاهای مشترک همکاری، به تجارب ارزنده‌ای در خصوص تعامل مدیریت شهری آلمان و ایران دست بیابیم. 

اسماعیل بابایی رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در تبریز، شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی شهر تبریز و اصغر عابدزاده عضو شورا نیز در این دیدار حضور داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.