قدس آنلاین/ حسین پورحسین: نمایشگاه عکس طلاب هنرمند حوزه علمیه مشهد گشایش یافت. در این نمایشگاه آثار طلاب جوان عکاس در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت و در ادامه نشست تخصصی و معرفی و نقد آثار توسط رئیس انجمن عکاسان و دبیر انجمن عکس طلاب با خبرنگاران برگزار شد.

گشایش نمایشگاه عکس طلاب هنرمند حوزه علمیه مشهد

مرتضی لطفی، رئیس انجمن عکاسان خراسان رضوی دراین نشست با اشاره به گستردگی هنر عکاسی گفت: ضرورت دارد روحانیت هم به این هنر ورود پیدا کند و طلاب جوان آموزش دیده و از این هنر که یک رسانه شده است، استفاده
 نمایند.
وی با تأکید بر اینکه عکس یک تکه از یک لحظه است که باید جزئیات آن با دقت عکاسی مورد توجه قرار گیرد، افزود: عکاس تمام واقعیت را ثبت نمی‌کند، بلکه مخاطب را مجبور می‌کند از هزاران لحظه‌ای که در حال اتفاق است لحظه‌ای را که او انتخاب کرده مشاهده کند و هر عکاسی از موضوعی می‌تواند نگاه متفاوتی را ارایه کند.
لطفی با تشریح زاویه دیدهای متفاوت از طریق عکاسان از یک موضوع، با بیان اینکه عکس می‌تواند راستگو یا دروغگو باشد، افزود: عکس را شعور پشت دوربین انتخاب می‌کند و در باور تماشاگر می نشاند، بنابراین هر ایده و نگاهی با هر ایدئولوژی و مرامی می‌تواند وارد حرفه عکاسی شود و از دیدگاه‌های مختلف مورد نقد و بررسی قرار گیرد.
دبیر انجمن عکس طلاب نیز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: با هنر عکاسی و طرح ایده‌ها و نگاه‌های متفاوت استعدادهای هنری طلاب در کار عکاسی شناخته شده و این هنر فاخر مبتنی بر ارزش‌های انقلابی، تولیدات ویژه و ارزشمندی را به منصه ظهور می‌رساند و نمایشگاه عکس طلاب در همین راستا قرار دارد که نخستین نمایشگاه عکس طلاب جوان نشانه دهنده توجه به این امر مهم است.
صادق غفوریان با اشاره به اینکه تاکنون 22 جلسه و کارگاه درخصوص عکاسی طلاب برگزار شده است، افزود: 140 عکس به دبیرخانه انجمن عکس طلاب رسیده است که هیأت انتخاب در دو مرحله به انتخاب 50 عکس رسید و در نهایت 32 عکس از 15 عکاس به چاپ رسید که سه عکاس آن از بانوان طلبه به شمار می‌آیند.
وی گفت: در انتخاب عکس انجمن تصمیم می‌گیرد و عکس‌های برگزیده با رأی هیأت داوران و استاد لطفی در مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.