سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: ۲۲ نفر از نامزدهای انتخاباتی مشهد به نفع ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی از شرکت در انتخابات کناره گیری کردند.

سونامی انصراف به نفع ائتلاف اصولگرایان/ ۲۲ کاندیدای مشهدی از انتخابات کناره گیری کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، هادی وکیلی ظهر چهارشنبه در نشست خبری در محل دفتر شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی در مورد انصرافی های ائتلاف اصولگرایان گفت: تاکنون ۲۲ نفر از نامزدهای انتخاباتی مشهد به نفع ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی از شرکت در انتخابات کناره گیری کردند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان اظهار کرد: رویکرد اصلی شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی حرکت در مسیری است که در ابتدا منجر به مشارکت حداکثری مردم و در درجه دوم به سمت انتخاب گزینه های مناسب پیش رفته و جریان های طیف اصولگرا را در مسیر الفت و وحدت و همگرایی قرار دهد.

وی افزود: مهم اینست که چه فهرست مورد نظر شورا در استان رای بیاورد و چه رای نیاورد انتخابات سالم پرنشاط و به دور از آلودگی های برخی سیاست بازی های غیر اخلاقی را شاهد باشیم.

وکیلی ابراز کرد: بعد از اینکه فهرست شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان در مشهد منتشر شد حرف و حدیث هایی مطرح شد که این فهرست اشکال دارد و بعضی ها در آن نیستند.

وی با اشاره به روند شکل گیری شورای ائتلاف اصولگرایان و روند رسیدن به فهرست مشهد عنوان کرد: اصولگرایان استان بیش از یک سال پیش جلساتی برای هم افزایی و همگرایی و مشارکت حداکثری تمام طیف ها در ذیل یک سازمان و مجموعه آغاز کرده بودند که در یک ماه اخیر این قضیه به صورت جدی تر پیگری شد.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان ادامه داد: در دوم بهمن در جلسه ای که در محل جبهه پیروان خط امام و رهبری تشکیل شد پس از گفت و گوهای مفصل به ترکیب ۹ نفره رسیدند که در حال حاضر اعضای شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی را تشکیل می دهند.

وی افزود: این ترکیب ۹ نفره شامل دو نفر از جبهه پیروان خط امام و رهبری، دونفر از جبهه پایداری، دو نفر از حامیان قالیباف، یک نفر از جبهه ره پویان انقلاب اسلامی، یک نفر از حزب ایثارگران انقلاب اسلامی و یک نفر به عنوان نماینده دیگر جریانات اصولگرای مشهد بود که همه احزاب اصولگرا از این ترکیب حمایت کردند.

وکیلی با اشاره به اینکه در حوزه های انتخابیه استان به جز حوزه انتخابیه تربت جام، تایباد و باخرز این ترکیب ۹ نفره در بستن فهرست به توافق رسیدند، گفت: در مورد مشهد با توجه به تعداد زیاد کاندیداهای مطرح تعیین فهرست با سختی رو به رو شد.

وی با بیان اینکه پیش از تعیین فهرست ائتلاف اصولگرایان استان جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید بر این داشتند که فهرست نهایی به تایید آیت الله طبسی و آیت الله علم الهدی برسد بیان کرد: اما این بند در میثاق نامه ائتلاف اصولگرایان قرار نگرفت و قرار بر این شد که اگر بزرگان نظری دارند داخل شورا به گفت و گو گذاشته شود.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان اظهار کرد: خروجی فهرست اصولگرایان برای مشهد خروجی روش مند بود به گونه ای که همه ترکیب ۹ نفره ائتلاف آن را تایید کرده و نتیجه نهایی را امضا کردند.

وی با اشاره به دو بند از میثاق نامه ائتلاف اصولگرایان استان تاکید کرد: شورای ائتلاف اصولگرایان ضمن تاکید بر اصل وحدت در تعیین این فهرست رفیق بازی، جناح بازی، سهم خواهی و تمامیت خواهی را دخالت نداده و اصل را بر بررسی نامزدها و تنظیم فهرست براساس شاخص های مورد اشاره در کلام امام و رهبری خواهد گذاشت.

وکیلی ادامه داد: جریان ها و احزاب حاضر در شورای ائتلاف اصولگرایان همواره تاکید بر اصل وحدت داشته و متعهد می شوند که تحت هیچ شرایطی از همراهی با ائتلاف اصولگرایان کنار نخواهند کشید.

وی با بیان اینکه به لحاظ خروجی در فضای اجتماعی مناسب نبود که بعد از بسته شدن فهرست افرادی دخل و تصرف کنند، تاکید کرد: بزرگان پیش از ارائه فهرست رهنمودهای مصداقی و مفهومی خود را بیان داشتند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان ادامه داد: شورای ائتلاف اصولگرایان پیش از اعلام فهرست خود در دیدار با آیت الله طبسی به طور کامل رهنمودها و توصیف های مهم نماینده ولی فقیه در استان را دریافت کرد که مهم ترین رهنمود این جلسه این بود که اصولگرای واقعی حزب الله است.

وی خاطرنشان کرد: جبهه پیروان خط امام و رهبری می توانست پس از اینکه بندهای مورد نظرشان در میثاق نامه لحاظ شد از ائتلاف کنار بکشند اما همراهی کردند و تا آخرین جلسه حضور داشتند.

وکیلی در پاسخ به این سوال که آیا مراحل انتشار فهرست ائتلاف به درستی طی شد ابراز کرد: در جلسه ای که فهرست حوزه انتخابیه مشهد و کلات رای آورد مقرر شد که همزمان با اعلام نتیجه این رای گیری به تهران، این فهرست رسانه ای شود و این اتفاق به درخواست مسئول جبهه پیروان امام و رهبری با تاخیری چند ساعته صورت گرفت که چهارشنبه شب هفته گذشته این فهرست ابتدا به شورای ائتلاف در تهران اطلاع رسانی شد و صبح پنجشنبه رسانه ای شد.

وی با اشاره به اینکه تهیه این فهرست روند قانونی و منطقی را طبق میثاق نامه مصوب شورای ائتلاف اصولگرایان طی کرد تصریح کرد: هر یک از احزاب اصولگرا بر فهرست نهایی و یا بر روند انجام انتخابات در تهیه فهرست انتقادی داشته باشند می توانند مطرح کنند اما این انتقاد تنها باید از مسیر شورای ائتلاف اصولگرایان عبور کند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان خاطرنشان کرد: دوستان جبهه پیروان خط امام و رهبری حاضر در ائتلاف اصولگرایان پیش از اعلام فهرست نهایی حتی ذره ای بر نامزدهای مورد نظر خود اصرار نداشتند.

وی با تاکید بر اینکه در میثاق نامه ائتلاف اصولگرایان آمده است که نامزدهای نهایی شورای ائتلاف نباید در فهرست های رقیب یعنی دو حزب اصلاح طلب و اعتدالیان حضور داشته باشند، تصریح کرد: جبهه پیروان خط امام و رهبری جبهه رقیب مورد نظر ما نیست و به همین منظور مصوبه ای مبنی بر منع ورود افراد حاضر در ائتلاف اصولگرایان در دیگر فهرست های احزاب اصولگرا نداشته ایم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    در هر صورت بازنده اید! کسی که قبل از مسابقه رقیبشو بزنه در هر صورت بازندست
  • امیر IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    0 0
    جریان اصولگرایی با کنار زدن افراد اعتدالگرا و قراردادن افراد افراطی که کارنامه ایشان در مجلس گویای افراطی گری می باشد؛ در این دوره از انتخابات محکوم به شکست می باشد.