حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری در تشریح آخرین وضعیت پرونده دانشجویان بورسیه گفت: اقدامات از ناحیه قوه قضائیه صورت گرفته؛ اما هنوز پرونده‌های این دانشجویان از سوی وزارتخانه‌های بهداشت و علوم و آموزش عالی به رئیس دستگاه قضا ارسال نشده است.

وزارت علوم هنوز پرونده‌ دانشجویان بورسیه‌ را به قوه قضائیه ارسال نکرده است

به گزارش قدس آنلاین ،«حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری» در گفت‌وگو بامیزان، در تشریح آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده‌ دانشجویان بورسیه‌، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب چندی پیش با ورود دستگاه قضایی به پرونده بورسیه‌ها و رسیدگی به شکایت دانشجویان بورسیه‌ای موافقت کردند و بر اساس موافقت ایشان اختیار مسئله بورسیه از ناحیه معظم‌له به ریاست محترم قوه قضائیه تنفیذ شد.
وی افزود: ریاست محترم قوه قضائیه به وزارتخانه‌های بهداشت و علوم  دستور داده‌اند که پرونده‌ دانشجویان بورسیه را به دستگاه قضا ارسال کنند.
رئیس دیوان عدالت اداری افزود: ما همچنان منتظر هستیم که این وزارتخانه‌ها، پرونده‌های دانشجویان بورسیه را خدمت ریاست قوه قضائیه ارسال کنند تا ایشان دستور بدهند و این پرونده‌ها در یک هیئت کارشناسی بررسی شود و روی آن اقدام لازم صورت گرفته است.
حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری خاطرنشان کرد: اقدامات از ناحیه قوه قضائیه صورت گرفته؛ اما هنوز پرونده‌های این دانشجویان از سوی وزارتخانه‌های بهداشت و علوم و آموزش عالی به رئیس دستگاه قضا ارسال نشده است.

به گزارش میزان، با روی کار آمدن دولت یازدهم، وزارت علوم به بهانه‌های مختلف در مسیر تحصیل دانشجویان بورسیه ، خلل ایجاد کرد تا آنجا که مقام معظم رهبری در ماه رمضان سال جاری با اشاره به اینکه به دانشجویان بورسیه‌ ظلم شده است بر رسیدگی به وضعیت آن‌ها تاکید کردند، چندی بعد رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای به رهبر انقلاب، ضمن اشاره به برخی مشکلات بر سر راه رسیدگی قضایی به این مسئله و از جمله برخی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، خواستار بررسی و ارائه طریق از سوی رهبر معظم انقلاب شد که آبان ماه سال جاری معظم له با ورود دستگاه قضا به این پرونده موافقت کردند.

گفتنی است براساس مصوبه ۶۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی که در اردیبهشت امسال به تصویب رسید، رسیدگی به امور شکایات و مسائلی که دانشگاه‌ها و دانشگاهیان در امور علمی، آموزشی و پژوهشی با آن مواجه هستند در وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد و دیوان عدالت اداری نمی‌توانست به این مسائل ورود کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.