مسئول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان گفت: هفتمین همایش تجلیل از برترین‌های حوزه علمیه خراسان با حضور آیت‌الله واعظ طبسی در تالار آئینه حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

هفتمین همایش تجلیل از برترین‌های حوزه علمیه خراسان در تالار آئینه حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حسن باقریه در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: هفتمین همایش تجلیل از برترین‌های حوزه علمیه خراسان از ساعت 19 تا 21 امروز در تالار آئینه حرم مطهر رضوی و با حضور تولیت آستان قدس رضوی، استاندار خراسان رضوی، امام جمعه مشهد و بیش از هزار نفر از طلاب و روحانیون حوزه علمیه خراسان برگزار می‌شود.
وی افزود: حوزه علمیه خراسان به عنوان دومین حوزه علمیه شیعی توانسته اولین سند چشم‌انداز خود را در اُفق 1414 ترسیم کند و به تأیید مدیر حوز علمیه خراسان برساند که نگاه مثبت و رضایت‌مندی آیت‌الله واعظ طبسی همراه بوده است و دستور ابلاغ و اجرای هم صادر شده است و کارگروه اولیه طرح 5 ساله این چشم‌انداز توسط مدیراجرایی جوزه علمیه خراسان تشکیل شد که سال آینده فعالیتش آغاز می‌شود و نگاه ارتقائی کمی و کیفی این حوزه مورد توجه بوده است و در این راستا دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان راه‌اندازی شد.
مسئول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: ملاک انتخاب برترین‌ها سابقه درخشان آموزشی، پژوهشی و تبلیغی بوده است و سالانه جشنواره پژوهشی حوزه علمیه خراسان توسط مدیریت پژهوش این حوزه برگزار می‌شود و طی فراخوانی آثار جمع‌آوری شده و برترین‌ها توسط داوران انتخاب می‌شوند.
باقریه بیان کرد: در بحث سند چشم‌انداز 1414 موظف شدیم سالانه با رشد 5 تا 7 درصدی بتوانیم در 5 ساله اول رشدی 30 درصدی در جهت جذب نخبگان داشته باشیم و در تلاش هستیم تا سال 1414 این رشد به 100 درصد برسد.
وی تصریح کرد: حوزه علمیه خراسان در سه استان خراسان بزرگ 120 مدرسه (80 برادر و 40 خواهر)، 20 هزار طلبه (17 هزار برادر و 3 هزار خواهر) و 2 هزار استاد (1400 برادر و 600 خواهر) دارد.
باقریه تأکید کرد: همه ساله از نیمه دوم بهمن ماه تا آخر اسفند ماه مقتاضیان تحصیل در حوزه علمیه خراسان پذیرش می‌شوند و آزمون متقاضیان سیکل، نهم و دیپلم در اردیبهشت ماه سال آِنده برگزار می‌شود و متقاضیان سطوح بالاتر نیاز به شرکت در آژمون ندارند و این گروه تنها در مصاحبه حضور حاضر می‌شوند.
مسئول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان بیان کرد: سالانه 12 هزار نفر (70 درصد برادر و 30 درصد خواهر) جهت تحصیل در حوزه علمیه خراسان ثبت نام می‌کنند که این تعداد 3 هزار نفر از در کلاس‌های درس حوزوی حاضر می‌شوند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.