فعالان سیاسی اصلاح طلب لرستان در میزگردی خبری بر قانونمندی، ایجاد شرایط به منظور حضور حداکثری و پرهیز از بداخلاقی های سیاسی در انتخابات هفتم اسفندماه تاکید کردند.

قانونمندی، حضور حداکثری و پرهیز از بداخلاقی های انتخاباتی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، با توجه به اهمیت برگزاری رویداد بزرگ سیاسی هفتم اسفندماه امسال، خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان با برگزاری میزگردهای سیاسی با محوریت انتخابات، تلاش کرده علاوه بر ایجاد نشاط انتخاباتی در استان، برخی نظرات فعالان سیاسی را به منظور آگاهی بخشی به مردم انعکاس دهد.
در میزگرد ایرنا استان لرستان که با حضور برخی از فعالان اصلاح طلب استان از جمله حمیدرضا درویش پور رئیس دوره ای شورای اصلاح طلبان لرستان، کرم ملک آسا دبیر و سخنگوی این شورا و میلاد سلیمی چگنی فعال سیاسی برگزار شد نحوه حضور مردم در این عرصه مهم سیاسی بررسی شد.
** گشایش روابط سیاسی ایران در دولت تدبیر و امید با به نتیجه رسیدن برجام
رئیس دوره ای شورای اصلاح طلبان لرستان در خصوص شعار اصلاح طلبان و تغییر در شرایط در عرصه انتخابات گفت: تغییرات بسیار مهم و اساسی است و در این راستا باید از عقلانیت و تجربیات دیگران برای آینده استفاده کرد.
حمیدرضا درویش پور افزود: برآیند آرای مردم، تغییراتی است که در دولت ها، مجالس و فرآیند سیاسی کشور ایجاد می شود.
وی گفت: تغییرات اگر در روند سیاسی اجتماعی جامعه تحول ایجاد کند تغییری مثبت خواهد بود و با ورود اصلاح طلبان به عرصه سیاسی کشور تغییرات به نحو شایسته در خدمت نظام، مردم و جامعه حرکت کرده است.
به گفته وی در دولت تدبیر و امید تغییراتی به نفع مردم ایجاد شد که مهمترین و بارزترین آن برجام بود که با درایت و هوشیاری دولت و بهره گیری از رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری حاصل شد.
***یکی از پارامترهای اصلی اصلاحات در دفاع از نمایندگان کنونی مجلس نوع نگاه آنان در قضیه برجام بوده است
رئیس دوره ای شورای اصلاح طلبان لرستان همچنین در خصوص نحوه انتخاب نامزدهای این گفتمان در استان گفت: در نگاه اصلاح طلبان ، فردی می تواند از حاکمیت قانون دفاع کند که اصلاح طلب بودن را ثابت کرده، مسلط بر قوانین جاری کشور باشد و توان دفاع از حوزه انتخابیه خود را داشته باشد همچنین دارای سطح وسیعی از پایگاه مردمی و تحصیلات تخصصی باشد.
درویش پور گفت: نخستین مولفه برای حمایت از برخی نمایندگان کنونی در شهرستان ها، دفاع این افراد از دولت و یکی از پارامترهای اصلی اصلاحات در دفاع از نمایندگان کنونی مجلس نوع نگاه آنان در قضیه برجام است.
***پایگاه مردمی فرد از مولفه های مهم انتخاب نامزدها
دبیر و سخنگوی احزاب اصلاح طلب استان نیز در رابطه با رویکرد و اساس اصلاحات در انتخاب نمایندگان گفت: داشتن پایگاه و جایگاه مردمی فرد از مهمترین مولفه های انتخاب نامزدهای اصلاح طلب بوده است.
کرم ملک آسا گفت: در شناسایی افراد اصلاح طلب استان برای نام نویسی آنها در انتخابات ،یقین به اصلاح طلب بودن فرد و داشتن برنامه از دیگر معیارها بود.
وی همچنین داشتن برنامه اقتصادی را از دیگر ملاک های انتخاب نامزدهای اصلاح طلب عنوان کرد و گفت: نامزد انتخابات نباید پس از ورود به مجلس دچار تعلل شود.
***امید، آرامش و رونق اقتصادی شعار واحد اصلاح طلبان در انتخابات امسال
دبیر و سخنگوی احزاب اصلاح طلب استان همچنین ادامه داد: شعار واحد این طیف در انتخابات امسال به صورت واحد و منسجم در سراسر کشور، ' امید، آرامش و رونق اقتصادی' است که برآمده از شعار انتخاباتی دکتر روحانی بر مبنای ' تدبیر و امید' است.
وی ادامه داد: با تحقق شعار دکتر روحانی در خصوص سیاست خارجی کشور، باید در ادامه این روند، رونق اقتصادی در دستور کار قرار گیرد که این مهم از اولویت های اصلاح طلبان در انتخاب نامزدها بوده است.
*** صلاحیت برخی نمایندگان اصلاح طلب باقابلیت جذب آرای بالا، تایید نشد
رئیس دوره ای شورای اصلاح طلبان لرستان با اشاره به اینکه برخی افراد مدنظر اصلاح طلبان تایید صلاحیت نشدند گفت: صلاحیت برخی گزینه های مورد نظر اصلاح طلبان تایید نشد که شاید این مهم یکی از چالش های کسب آرای حداکثری در انتخابات باشد.
درویش پور گفت :پیروی از سیاستهای دولت یکی از رویکردهای اصلاح طلبان است و سیاستهای اقتصادی و مبنای اقتصادی دولت قسمتی از برنامه ها و شعارهای دولت تدبیر و امید است .
***اصلاح طلبان پایبند به قانون هستند
رئیس دوره ای شورای اصلاح طلبان لرستان گفت : یکی از برنامه های جذب آرای مردم پایبندی اصلاح طلبان به قانون است. روی کارآمدن دولت تدبیر و امید به دلیل نگاه مردم به کارنامه موفق دولت اصلاحات بود و همان برنامه های دولت و تدبیر و امید در مجلس جدید باید دنبال شود .
**مردم خواستار اصلاحات هستند
میلاد سلیمی چگنی فعال سیاسی اصلاح طلب نیز گفت: در حال حاضر مردم خواستار اصلاحاتی در جامعه هستند که این مهم باید مدیریت شود. لازمه این مهم نقشه و برنامه های منسجم و هدف گذاری شده به همراه فعالیت کمیته های تخصصی است .
***صداقت، نقش اصلی اصلاحات در مشارکت حداکثری مردم
دبیر و سخنگوی احزاب اصلاح طلب استان در خصوص نقش این طیف برای افزایش مشارکت مردمی، فارغ از طیف ها و جریان های سیاسی گفت: تنها و اصلی ترین نقش اصلاحات در این باره، صداقت است.
ملک آسا اظهار کرد: مردم در 37 سال گذشته به خوبی شعارهای اصلاح طلبان و اصولگرایان را شنیده اند و متوجه پیام این شعارها هستند.
***انتخابات وظیفه ای الهی ،ملی و انسانی است
رئیس دوره ای شورای اصلاح طلبان لرستان نیز گفت :بنابر فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی انتخابات وظیفه ای الهی ،ملی و انسانی است که باید به آن عمل کرد .
وی افزود : هیچ توصیه ای در نزد مردم ایران مقبول تر از بیانات امام راحل نیست .
درویش پور اظهار کرد : همچنین مطابق بیانات ریاست جمهوری انتخابات یکی از ارکان اصلی حضور و بروز افکار و سلیقه های مختلف مردم است تا جایی که نخستین و ساده ترین شکل مشارکت سیاسی مردم است .
وی ادامه داد : مطابق توصیه های رهبری جایگاه مجلس ،انعکاس نظرات و اراده مردم در قوانین و مقررات کشور است .
***سخنان رهبری برای اصلاح طلبان فصل الخطاب است
دبیر و سخنگوی احزاب اصلاح طلب استان لرستان همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر تاریخ مصرف سیاسی مدیران و ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت های افراد توانمند با هر گرایش سیاسی گفت: سخنان گرانمایه رهبری در خصوص رفاقت های پس از انتخابات همواره فصل الخطاب اصلاح طلبان بوده است.
ملک آسا اظهار کرد: نگاه اصلاح طلبان در هیچ برهه ای حذفی نبوده و اصلی ترین رویکرد در انتصاب ها نیز بر مبنای توانمندی ، نخبه گرایی ونخبه پروری بوده است.
***رقابت حتمی ولی مقطعی است
رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان لرستان گفت :رقابت در مقطع زمانی تعیین شده توسط دولت وجود دارد ولی بعد از آن نوع نگاه باید عوض شود .
درویش پور گفت: رقابت باید بر اساس محوریت گفتمان نظام مقدس جمهوری اسلامی و الهام گرفته از سخنان رهبر و امام راحل باشد
***مدیران باید بر اهداف دولت متمرکز شوند
سلیمی چگنی فعال سیاسی اصلاح طلب در این باره گفت: باید پس از انتخابات در هر مقطعی، از افرادی به عنوان مدیر استفاده شود که بر اهداف دولت متمرکز باشند.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی خدشه دار کردن دیگر نامزدها و جناح ها به نفع جامعه نیست ، افزود: باید در این برهه، با پرهیز از هر گونه تخریب، انتخابات را به عنوان اصلی ترین هدف پیش برد.
سلیمی چگنی با تاکید بر اینکه خطوط قرمز نظام را رهبری تعیین می کنند تصریح کرد: باید در انتصاب ها توجه شود مدیران منتخب، تسریع روند حرکت دولت را به روالی آرام و کند تبدیل نکنند.
وی همچنین با دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور در انتخابات ادامه داد: در شرایطی که همه دشمنان به خاک جمهوری اسلامی ایران طمع دارند، مردم به ویژه جوانان باید حضوری فعال در انتخابات داشته باشند.
***بد اخلاقی های انتخاباتی باعث تاسف است
درویش پور در رابطه با برخی بداخلاقی های تبلیغاتی گفت : بداخلاقی های ایجاد شده در زمان تبلیغات غیر رسمی در این استان باعث تاسف است.
وی اظهار کرد : مردم لرستان از تمام احزاب و گروه های سیاسی میانه ای با این نوع بد اخلاقی ها ندارند .
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.