رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به ضرورت تسهیل‌سازی در روند شناسایی و تعیین هویت اجساد، گفت: بانک اطلاعاتی دی.ان.ای در کشور راه‌اندازی شد.

 بانک اطلاعاتی دی.ان.ای در کشور راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، احمد شجاعی امروز در نخستین نشست صمیمی پزشکان، کارکنان و خانواده‌های اداره‌کل پزشکی قانونی استان مازندران در مجموعه آموزشی رفاهی بانک کشاورزی بابلسر اظهار داشت: سازمان پزشکی قانونی در زمان بروز حوادث و بلایای طبیعی نقش بسزایی در شناسایی و تعیین هویت اجساد ایفا می‌کند.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون حدود 2 میلیون نفر برای دریافت خدمات مورد نیاز به سازمان‌های پزشکی قانونی سراسر کشور مراجعه کردند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه رفع کمبودها به‌ویژه در بخش به‌کارگیری از نیروهای انسانی و پزشکان متتخصص، توسعه زیرساخت‌ها و تجهیز امکانات از جمله برنامه‌های مهم سازمان پزشکی قانونی کشور برای ارائه خدمات مناسب به مراجعه‌کنندگان محسوب می‌شود، گفت: اصلاح روش‌های کنونی جهت ارتقای سطح کیفی کارشناسی‌ها و پاسخ‌گویی به نیاز مراجعه کنندگان به عنوان دیگر برنامه‌های مهم این سازمان در حال پیگیری است.

شجاعی ارائه خدمات سرپایی، آزمایشگاهی و تشریح به مراجعه‌کنندگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن را از جمله دستاوردهای مهم سازمان پزشکی قانونی در سال 94 برشمرد و افزود: اصلاح روش‌های نمونه گیری و ایجاد مرکز بانک اطلاعاتی DNA  برای شناسایی اجساد در بحران‌ها و حوادث از دیگر دستاوردهای مهم سازمان پزشکی قانونی کشور به‌شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی و ایجاد بانک اطلاعاتی دی ان ای در کشور، شناسایی و تعیین هویت اجساد تسهیل می‌شود، خاطرنشان کرد: بانک اطلاعاتی آزمایش ژنتیک در کشور راه‌اندازی شده و در حال حاضر در حال ارتقای آن هستیم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه بیش از 3‌هزار نیروی رسمی، قراردادی و پیمانی زیر نظر سازمان پزشکی قانونی کشور در حال فعالیت هستند، گفت: بیش از 70 درصد از این افراد نیروهای تخصصی بوده که حدود 700 نفر از آنان پزشک هستند. در سال آینده حدود 160 نفر کادر پزشک متخصص به‌عنوان نیروی استخدامی جذب سازمان پزشکی قانونی کشور می‌شوند.

انجام 79 هزار و 621 مورد معاینات در مازندران

علی عباسی, مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در این مراسم با بیان اینکه این اداره‌کل با 16 مرکز و 114 کارمند در سراسر استان مشغول خدمات رسانی به مراجعه‌کنندگان است، اظهار داشت: بهره‌گیری از سرعت، دقت و کیفیت در ارائه خدمات مورد نیاز به مراجعه‌کنندگان در اولویت مأموریت‌های اداره‌کل پزشکی قانونی مازندران قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه پزشکی قانونی استان مازندران از نظر کیفی یکی از بهرترین‌های استان‌های کشور در ارئه خدمات کارشناسی است، افزود: سالانه بیش از یکصد هزار مورد کارشناسی در استان مازندران برای محاکم قضایی صادر می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با بیان اینکه در 10ماهه امسال بیش از 79 هزار و 621 مورد معاینات اجساد و مصدومین در مراکز پزشکی قانونی استان انجام شده است، گفت: از مجموع این آمار 19 هزار و 393 مورد نزاع، 13 هزار و 120 مورد تصادف، 1 هزار و 786 مورد اجساد و 79 هزار و 621 مورد معاینات سرپایی بوده است.

عباسی، خاطرنشان کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته حدود 6 درصد در نزاع و معاینات سرپایی و 1 درصد در تصادف کاهش داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.