۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷
کد خبر: 351801

قدس آنلاین – رها واعظی: کمپانی ولوو قصد دارد که وسایل نقلیه ی خود را از سال ۲۰۱۷، بدون سوئیچ های فیزیکی ارائه دهد.

ولوو آماده ی خداحافظی با سوئیچ های خودرو

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، کمپانی ولوو تصمیم گرفته است که برای خودروهای جدید خود به جای کلیدهای فیزیکی به عنوان سوییچ از یک برنامه ی دیجیتالی منحصر به فرد استفاده کند.

برخی خودروسازان برنامه ی قفل کردن و باز کردن خودروها را از طریق خدمات نرم افزاری ایجاد کرده اند، بدین منظور برای باز و بسته کردن درهای خودرو و حرکت آن نیاز به یک گوشی هوشمند می باشد و تاخیر زمانی برای اجرای فرمان های کاربر توسط خودرو وجود دارد.

ولوو در برنامه ی خود این کاستی ها را جبران کرده است و به جای استفاده از گوشی های هوشمند در برنامه ی خودروی خود، از اتصال بلوتوث بین خودرو و گوشی هوشمند استفاده کرده است.

هنگامی که کاربر با گوشی هوشمند خود به خودرو نزدیک می شود، گوشی به طور خودکار با خودرو جفت می شود و اگر شما کلید دیجتالی خود را درست تنظیم کنید، برنامه ی باز شدن قفل خودرو و روشن شدن موتور به ترتیب صورت می گیرد.

برنامه ی نرم افزاری خودروی ولوو اجازه می دهد که کاربر اصلی کلید دیجیتالی خود را برای دوستانش که قصد استفاده از خودرو را دارند به اشتراک گذارد.

کمپانی ولوو فناوری کلید دیجیتالی خود را به صورت آزمایشی در تعدادی محدود از خودروهایش، اجرایی کرده است.

ولوو قرار است برای نخستین بار در کنگره ی موبایل 2016 از این تکنولوژی خود برای خودروهای مدل 2017 رونمایی کند و نرم افزار خودرو نیز برای کاربران گوشی های هوشمند آندروید و iOS در دسترس می باشد. کاربران گوشی های هوشمند ویندوز هنوز امکان استفاده از نرم افزار این خودرو را ندارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.