رئیس توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر محدودیتی برای اعتبارات حوزه مکانیزاسیون کشاورزی نداریم.

محدودیتی برای اعتبارات حوزه مکانیزاسیون کشاورزی نداریم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، کامبیز عباسی در زمینه یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی مشهد اظهار داشت: یکی از بهترین نمایشگاه‌ها را شاهد هستیم، تنوع ماشین‌ها بسیار زیاد و نشانگر این است که تکثیر در بخش ماشین‌های کشاورزی به نحو مطلوبی اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه این تکثیر سبب ایجاد رقابت می‌شود، افزود: تکثیر در ماشین الات کشاورزی سبب ارتقای کیفیت، کاهش قیمت‌ها، رقابت پذیری بیشتر بین شرکت‌ها و همچنین ایجاد حق انتخاب برای کشاورز شده است.
عباسی با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی مشهد، ادامه داد: این دوره از نمایشگاه در حد استانداردهای بین المللی برگزار شده و امیدواریم از این دست نمایشگاه‌ها در کشور بیشتر برگزار شود تا تولیدکنندگان و کشاورزان ما بتوانند از نزدیک، بیشتر با تکنولوژی روز دنیا آشنا شوند.
رئیس توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه یکی از مزیت‌های این نمایشگاه حضور سرمایه‌گذاران و تولید کنندگان خارجی در این دوره از نمایشگاه است، افزود: یک موضوعی که در این دوره از نمایشگاه بسیار به چشم می‌آید حضور سرمایه‌گذاران و برندهایی است که تا به امروز به‌دلیل تحریم ایران تمایلی به سرمایه‌گذاری در این بخش نداشتند اما امروز با حضور و شرکت در این نمایشگاه تمایل خود را برای همکاری بیشتر اعلام کرده‌اند.
وی در پاسخ به این سئوال که کالای تولید شده ایرانی باید چه خصوصیاتی برای توان رقابت با برندها و شرکت های خارجی داشته باشد، گفت: سه اصل کیفیت، خدمات پس از فروش مناسب و قیمت از مهمترین شاخصه‌هایی است که باید تولید‌کننده آن را رعایت کند، اگر تولید‌کننده ایرانی بتواند بین این سه فاکتور تعادل و ارتباط مناسبی ایجاد کنند به طور حتم بازارهای جهانی را در دست خواهد داشت.
عباسی در زمینه اعتبار بخش مکانیزاسیون اظهار داشت: با حمایت‌های وزیر کشاورزی، استمرار اعتباری مکانیزاسیون طی دو سال بوده ولی اکنون سقف اعتباری برداشته شده و دیگر ما محدودیت منابع اعتباری و تسهیلاتی در حوزه مکانیزاسیون نخواهیم داشت، همچنین  سال آینده نیز ممنوعیت واردات گندم را داریم و این امر نشان دهنده آن است که ما در حوزه مکانیزاسیون به دوره شکوفایی خود رسیده ایم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.