پیشنهاد سردبیر

عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران، خلوص نیت را شرط قبولی طاعات و افعال انسان برشمرد و گفت: کاندیدایی که برای خدا و بر اساس خلوص نیت در انتخابات ثبت نام می‌کند، همین ثبت نامش عبادت عظیم است.

 ثبت نام خالصانه کاندیداهای انتخابات عبادت عظیم است

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی عبدوس در ویژه برنامه فاطمیه حسینیه و کتابخانه امام رضا(ع) که با حضور آیت الله واعظ طبسی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، مهندس مهدی عزیزیان؛ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، اساتید حوزه و دانشگاه و دیگر مسئولان استانی و آستان قدس رضوی برگزار شد، درباره آموزه‌های فاطمیه به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی خلوص نیت را یکی از آموزه‌های فاطمیه برشمرد و گفت: بحث خلوص نیت، در فرهنگ دینی تشیع از جایگاه والایی برخوردار است و در آیات و روایات متعددی به آن اشاره شده است. این استاد حوزه افزود: اعمال و رفتار انسان مانند بدنه ماشینی است که موتور آن نیت وی محسوب می شود، هر چقدر کار ما ظاهری زیبا و خدایی داشته باشد، اما نیت عمل، ظلمانی و برای ریا باشد، آن فعالیت برای ما برکت و ارزشی را به ارمغان نمی آورد. وی ادامه داد: امیرالمومنین(ع) در رکوع نماز مستحبی به فقیر انگشتری را کمک کرد و چون خلوص نیت داشت در مقابل نیز خدای متعال در شان این کردار ایشان آیه قرآن نازل کرد.

خطیب حسینیه و کتابخانه امام رضا(ع) با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات، اظهار کرد: نمایندگانی که بر اساس خلوص نیت، ثبت نام می کنند، اگر بر نیت خالصانه خود پایدار باشند، همین ثبت نام آن‌ها نیز عبادت عظیم است اگر چه رای نیاورند. وی گفت: امام خمینی(ره) از ابتدا نیتشان خالص بود و خالصانه قلم به دست گرفت و با همین خلوص نیت سخنرانی ها کرد و انقلاب را پدید آورد.

حجت الاسلام عبدوس ادامه داد: مردم شریف ایران باید با الگوگیری از امام راحل، خالصانه به کسی رای دهند که اهل معامله با خدا باشد و اهل ریا و زراندوزی نباشد. اگر انسان نیت خالصانه داشته باشد، فرمانداری، استانداری و نمایندگی مجلس نیز بالاترین عبادت به شمار می رود. لازم به ذکر است؛ در ابتدای این برنامه پس از قرائت قرآن، سید جعفر ماهرخسار از مداحان حرم مطهر رضوی به مدیحه‌سرایی و روضه خوانی پرداخت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.