آیت‌الله میرباقری با تصریح بر اینکه برخی اشخاص به‌سمت قرائت جدیدی از اسلام و ترویج دینداری حد‌اقلی سوق پیدا کردند، اظهار داشت: امروز تنها بستر نفوذ غرب کسانی هستند که ادبیات توسعه غربی را پذیرفتند.

امروز تنها بستر نفوذ غرب کسانی هستند که ادبیات توسعه غربی را پذیرفتند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه استان البرز، با اشاره به اینکه دید برخی از افراد خارج از استان نسبت به کرج خوب نیست، اظهار داشت: از ظواهر شهر آنچه می‌توان فهمید این است که در برخی از محله‌های شهر مسجد و حسینیه وجود ندارد.

نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری افزود: امید است در این محلات متدینان که دارای توان مالی هستند مسجدی برپا کنند چراکه با انجام این اقدام شیاطین در جامعه پراکنده شده و از بین می‌روند.

وی با بیان اینکه سرمایه غرب افرادی هستند که توسعه ادبیات غربی را قبول دارند و زمانی که صحنه اصول‌گرایی را خالی می‌بینند، احساس قدرت می‌کنند، خاطرنشان کرد: جریان اصول‌گرا احساس همدلی و هم‌زبانی پیدا کرده که این امر سبب خرسندی ما شده است.

نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اصحاب رسانه و جراید باید از توان 100درصدی خود نسبت به جلوگیری از ایجاد فضای دوقطبی در جامعه استفاده کنند، تصریح کرد: این مهم بازخوانی دوقطبی است که غربی‌ها دیکته می‌کنند.

آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه در حال حاضر طرفداران توسعه غربی تحت عنوان طرفداران اعتدال و حامیان امام و انقلاب تحت عنوان طرفداران افراطی تلقی می‌شوند، اظهار داشت: در این مسیر دو تحریف را در رابطه با حضرت امام خمینی(ره) تحت عنوان، انسانی معتدل همچنین اسلام رحمانی با قرائت غلط از اسلام را ترویج می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه به‌تعبیر دیگر این اشخاص به‌دنبال بازسازی فرهنگی هستند که بعد از انقلاب اسلامی احیاء شده که قرائت سیاسی اثرگذار از اسلام است، گفت: این اشخاص در نظر دارند این قرائت را  تغییر داده و شعله را خاموش کنند چرا که اگر این اتفاق رخ ندهد، امکان سازش با غرب وجود ندارد.

نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در دوره اصلاحات بعد از بازسازی، زمانی که فضای اقتصادی کشور به‌سمت اقتصاد لیبرالیستی برده شد، زیرساخت‌های اقتصادی به‌سمت زیرساخت‌های سرمایه‌داری تغییر یافت و فاصله‌ای که بین طبقات مرفه و ضعیف از ابتدای انقلاب تا آغاز دوره سازندگی  پر شده بود، افزایش یافت. در این فاصله زیاد همچنین اقتصاد متمرکز سرمایه‌داری رشد داده شد.

آیت‌الله میرباقری با تصریح بر اینکه برخی اشخاص به‌سمت قرائت جدیدی از اسلام و ترویج دینداری حد‌اقلی سوق پیدا کردند، اظهار داشت: امروز تنها بستر نفوذ غرب کسانی هستند که ادبیات توسعه غربی را پذیرفتند.

وی با ابراز اینکه این اشخاص درصدد هستند که فرهنگ انقلابی را به پله نخست خود برگردانند، گفت: به‌طور قطع انقلابی‌گری مانع تحقق لیبرالیسم در کشور است از این رو درصدد هستند این روحیه را از بین برده که برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی دقیقی دارند.

نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید در این بخش هوشیار باشند، اضافه کرد: باید دوگانه استقلال‌طلبی و استکبارستیزی مدنظر مقام معظم رهبری جایگزین غرب‌گرایی و سازش شود.

آیت‌الله میرباقری با اعلام "به‌دنبال سبک زندگی اسلامی هستیم و نباید بگذاریم این دوگانه ساخته شده غرب‌گرایی و سازش تثبیت شود" گفت: رسانه‌های اصول‌گرا باید این مسائل را دنبال و افشاگری کنند.

وی با ابراز اینکه برخی افراد که دنبال اعتدال در جامعه هستند افراطی‌ترین رفتارها را دارند، تصریح کرد: نباید در جامعه افراطی شناخته شویم، باید به‌شدت مقابله با این مهم صورت گیرد.

نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در عرصه انتخابات نیز برخی با شعارهای اعتدال پای در عرصه می‌گذارند، افزود: وقتی افراد این مطالب را شعار حزب خود قرار می‌دهند، یعنی طرف مقابل این مطالب را قبول ندارند از این رو باید شعار را به‌دست گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.