قدس آنلاین- یزد : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد هیئت‌های مذهبی را ستون خیمه اعتماد مردمی در جامعه دانست وگفت : ضرورت دارد همواره از نظرات مسئولان این هیئت‌ها و افراد تأثیرگذار در این عرصه استفاده کنیم

هیئت های مذهبی ستون خیمه اعتماد مردمی هستند

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محمدعلی طالبی درنشست هم‌اندیشی استاندار يزد با هیئت‌های مذهبي و عزاداري استان اظهار داشت :بحث نهادهای مدنی مربوط به جهان معاصر نیست و کشور ما از قرن‌ها پیش با این عنوان آشنا بوده است.

وی افزود: خوشبختانه نقش‌آفرینی نهاد مدنی در فرایندهای اجتماعی و فرهنگی در ایران و جمهوری اسلامی همواره وجود داشته است و استان یزد نیز از دیرباز با داشتن هیئت‌های مذهبی در این عرصه نقش‌آفرین بوده است.
طالبی خاطرنشان ساخت: هیئت‌های مذهبی امروزه منوط به عزاداری‌ها نیستند و حضور این هیئت‌ها در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی مشهود است.

معاون استاندار یزد در پایان بابیان اینکه حضور افراد متدین در هیئت‌های مذهبی یکی از نقاط قوت اینگونه نهاد ها است، تصریح کرد: در حال حاضر هیئت‌های مذهبی در محلات علاوه بر برپایی عزاداری‌ها و مراسم‌ مذهبی، اموراتی چون رفع مشکلات محله و مردم را نیز بر عهده‌دارند. 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.