پیشنهاد سردبیر

رئیس شواری سیاست‌گذاری جشنواره عمار گفت: امروز، نسلی از هنرمندان و فیلمسازانی متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی در حال ظهور هستند که تداعی‌گر نسل اول هستند و از جهت قدرت هنری و تسلط به فن و هنر در مراتب عالی هستند.

آثار بچه‌های انقلاب را سانسور می کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، مراسم اختتامیه ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور پرشور مردم، خانواده‌های شهدای مدافع حرم، هنرمندان استان خراسان رضوی در سینما آفریقا مشهد برگزار شد.

بنابر این گزارش، در بخشی از این مراسم انیمیشن سینمایی «نبرد خلیج فارس2» که جزء نامزدهای سی و چهارمین جشنواره فجر در بخش انیمیشن بود، برای عموم به نمایش در آمد اما پیش از آن، وحید جلیلی، رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره عمار در سخنانی درباره این اثر گفت: نبرد خلیج فارس همان گونه که از اسمش پیدا است سابقه‌ای دارد و اثری است که توسط فرزندان انقلاب در عرصه هنر ساخته شده است.

وی با اشاره به ساخت آثاری که برخلاف آرمان‌های انقلاب اسلامی است، خطاب به حاضران بیان کرد: می‌خواهم این مژده را به شما بدهم که لشکری از فرزندان انقلاب اسلامی در عرصه هنر در حال ظهور است. هنرمندان و فیلمسازانی که از جهت تعهد به آرمان‌های انقلاب و اسلام طراز بسیار خوبی دارند و نسل اول انقلاب را تداعی می‌کنند و ثانیا از جهت قدرت هنری و تسلط به فن و هنر در مراتب عالی هستند.

جلیلی ادامه داد: انیمیشن «نبرد خلیج فارس 2» به یک معنا در رده‌های اول جهانی قرار دارد و این یعنی فرزندان جوان شما علاوه بر پیشرفت‌های علمی مثل حوزه هسته‌ای، نانو تکنولوژی بیو تکنولوژی و... در حوزه هنر انقلاب اسلامی نیز توانسته‌اند در عالی‌ترین مراتب کار ‌کنند و آثار درخشان و شاهکارهای هنری می‌آفرینند.

آثار بچه‌های انقلاب را سانسور می کنند

وی افزود: امسال چند اثر انیمیشن بسیار خوب توسط بچه‌های مومن و متدین انقلابی تولید شده بود که یکی  از آن آثار درخشان، «نبرد خلیج فارس 2» است که توسط آقای فرهاد عظیما، هنرمند مشهدی و در گروه انیمیشنی حضرت فاطمه‌الزهرا (س) با محدودیت‌ها و در شرایط پر زحمتی طی دو سال ساخته شده است.

معاون فرهنگی شهرداری مشهد خطاب به حاضران اظهار کرد: متاسفانه، امسال در جشنواره فیلم فجر، به آثار انیمیشن بچه‌های حزب‌اللهی‌ توجهی نشد و حتی اجازه ندادند که این آثار در محل اصلی جشنواره اکران شود ولی ما مطمئنیم به مدد حمایت شما و نفس گرم خاواده‌های شهدا و دعای خانواده‌های شهدا این اثر و آثاری مثل این بایکوت نخواهند شد و در طرازی که شایسته است در فضای ملی، منطقه‌ای و جهانی دیده خواهند شد.

به گزارش فارس، ششمین جشنواره فیلم عمار در خراسان رضوی از 27 الی 30 بهمن با همکاری و مشارکت تالار فرهنگی نور در مشهد برگزار و هر روز بیش از  20 اثر جشنواره مردمی فیلم عمار شامل نماهنگ، فیلم داستانی و فیلم مستند به نمایش گذاشته شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.