از مقالات برتر دوازدهمین دوره مسابقه مقاله خوانی با موضوع اخلاقی و تربیتی پیامبر اعظم(ص) در منطقه «ودولی » شهر ممبی ایالت آندرا پرادیش هند تقدیر شد.

از مقالات برتر دوازدهمین دوره مسابقات مقاله خوانی پیامبر اعظم(ص) در هند تقدیر شد

به گزارش قدس آنلاین؛ دوازدهمین دوره مسابقات مقاله خوانی با موضوع اخلاق و سیره پیامبر اکرم(ص) بین طلاب، توسط دانشکده اسلامی منطقه ودولی شهر ممبی ایالت آندرا پرادیش هند برگزار شد.

در این مراسم عرفان دانشمند اسلامی و رئیس دانشکده اسلامی با ارائه توضیحاتی درباره این مسابقه از حضور گسترده طلاب در این مسابقه تقدیر و تشکر کرد.

وی گفت: اخلاق پیامبر (ص)، شمشیر و مجاهدات حضرت علی (ع)  و انفاق ثروت حضرت خدیجه (س) سه چیز ارزشمندی است که در پیشرفت اسلام نقش به سزایی داشت.

وی با اشاره به نقش اخلاق پیامبر (ص) در پیشرفت اسلام و جذب دل ها، اظهار داشت: در قرآن  کریم خداوند متعال بیان می کند که ای رسول ما! به خاطر لطف ورحمتی که از جانب خدا، شامل حال تو شده، با مردم مهربان گشته ای، و اگر خشن و سنگدل بودی، مردم از دور تو پراکنده می شدند، پس آن ها را ببخش، و برای آن ها طلب آمرزش کن، و درکارها با آن ها مشورت فرما.»

در ادامه این برنامه فقیه ضمن تبیین اخـلاق پیامبر (ص) تصریح کرد: سیره عملی ایشان دارای کامل ترین فضایل اخلاقی و ارزش های والای انسانی بود، ایشان در همه ابعاد زندگی با چهره ای شادان و کلامی محبت آمیز با حوادث برخورد می کرد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.