ساری – خبرنگار قدس آنلاین : مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از مرگ ۱۵۹عابر پیاده در سالجاری خبر داد.

مرگ ۱۵۹ عابر پیاده در مازندران

دکتر علی عباسی با بیان اینکه از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه امسال 622 نفر در حوادث رانندگی مازندران جان خود را از دست دادند ، گفت : 32 درصد جان باحتگان حوادث رانندگی ، عابران پیاده بودند.

وی 50 درصد از علت فوت عابران پیاده را به دلیل شکستگی‌های متعدد و 40 درصد دیگر را از طریق ضربه به سر اعلام نمود و یادآور شد:  بیشترین گروه سنی در عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می‌شوند ، افراد بالای 50 سال با 55 درصد و کمترین سنین نیز 11 تا 20 سال با 6 درصد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به متاهل بودن 68 درصد از این کشته‌ شدگان، گفت : مهرماه امسال با 26 و در آذرماه با 24 مورد فوتی بیشترین تعداد و در شهریورماه  با 11 مورد ، کمترین فوتی به ثبت رسیده است.

دکتر عباسی با بیان اینکه بالاترین آمار فوتی‌های عابران پیاده در شهرستان‌های ساری با 37 مورد ، بابل با 35 و آمل با 17 مورد می باشد ، افزود: 69 درصد وسیله درگیر با عابران خودروهای سواری ، 18 درصد وانت ‌بار، 6 درصد کامیون و چهار درصد موتورسوار بوده است.

وی با اشاره به اینکه 55 درصد از محل تصادف عابران در محور برون‌شهری و روستایی اتفاق افتاده است ، یادآور شد : افزایش سن سالمندی ایجاب می‌کند که رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابران ، بویژه عابران سالمند داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.