رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه بحث آی تی در کشور مغفول مانده که باید برای توسعه این بخش حمایت‌های لازم صورت گیرد.

آی تی در کشور مغفول مانده است/ لزوم جلوگیری از ورود بخش دولتی به حوزه آی تی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم قم در مجلس،‌ علی لاریجانی در دیدار با اعضای نظام صنفی رایانه استان قم با بیان اینکه متأسفانه حوزه آی تی در کشور مغفول مانده است، گفت: خوشبختانه برای رفع مشکلات و خلاء‌های این حوزه شورای عالی فضای مجازی از سوی رهبر معظم انقلاب تشکیل شد و این شورا در این مدت تلاش بسیاری برای رفع مسائل انجام داده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب بارها بر اهمیت جایگاه شورای عالی فضای مجازی تأکید کردند البته با توجه به اینکه بخش دولتی بسیار گسترده و فربه است بخش خصوصی به راحتی نمی‌تواند در کشور فعالیت کند از این رو ما تلاش کرده‌ایم که نگذاریم بخش دولتی به حوزه آی تی وارد شود.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی بخش‌های مختلف کشور به دنبال حمایت از حوزه آی تی هستند از این رو می‌توان در این بخش فکر و برنامه‌ریزی کرد تا در سطح مجلس و شورای عالی مجازی اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های استان قم در حوزه آی تی گفت: یکی از پیشنهادات شما تشکیل کمیسیون آی تی در مجلس و شهرک آی تی در استان قم بود که می‌توان این دو موضوع را در آینده پیگیری کرد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.