یک کارشناس مذهبی و خادم قرآن از مردم خواست تا بر اساس دستور الهی، سخنان همه نامزدها را شنیده و پس از بررسی دیدگاه های آنان، نماینده اصلح و شایسته را برگزینند.

 نماینده شایسته را بر اساس دستور قرآن انتخاب کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا،حجت الاسلام علیرضا شاهسونی با استناد به آیات 17 و 18 سوره زمر که می فرماید «فبشر عباد الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه» (بندگانم را بشارت ده، همان کسانی که سخنان را می شنوند و از نیکوترین آنها پیروی می کنند) روز سه شنبه به خبرنگار معارف ایرنا گفت: انسان های مومن کسانی هستند که سخنان و همه پیشنهادها و برنامه های افراد را می شنوند اما از نیکوترین نظرات پیروی می کنند.
وی افزود: نامزدهای بسیاری برای حضور در دهمین مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند و هر یک از آنان نظرات و دیدگاه هایی را در مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بیان می کنند و اگر بخواهیم به انتخاب اصلح برسیم، باید طبق این آیه سخنان همه افراد را بشنویم و بهترین را انتخاب کنیم.
این خادم برگزیده در حوزه مدیریت موسسات که هفته گذشته لوح امضاء شده رئیس جمهوری را از دست علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده، با انتقاد از عملکرد برخی گروه های سیاسی گفت: متاسفانه گاهی در جامعه ما این حالت وجود ندارد و برخی افراد با طرفداری از یک گروه سیاسی، به سخنان و نظرات طرف مقابل توجهی نمی کنند، در حالی که ممکن است گروه مقابل حرف های بهتری داشته باشد.
شاهسونی شنیدن نظرات تمام نامزدهای انتخابات پنجمین مجلس خبرگان رهبری و دهمین مجلس شورای اسلامی را ناممکن دانست و گفت: با توجه به این که احزاب و گروه ها فهرستی از نامزدهای طرفدار خود را منتشر می کنند، بر این اساس می توان با آگاهی از مواضع و نظرات آن حزب به دیدگاه های نامزدها دست یافت و نماینده شایسته را انتخاب کرد.
وی همچنین به سخنان رهبر معظم انقلاب استناد کرد و گفت: حضرت آیت الله خامنه ای در این رابطه فرمود که برخی اشخاص را نمی شناسند ولی چون با فلان گروه آشنایی دارند، بر اساس تایید آنان نظر می دهند و لذا وقتی رهبر معظم انقلاب این گونه عمل می کنند، در واقع راه را به ما نشان می دهند.
مدیر موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) تاکید کرد: بنابر این تلاش کنیم تا مبادا بی جهت به افراد رای دهیم و باید به این نتیجه برسیم که فرد مورد نظر برای تصدی مجلس خبرگان رهبری یا مجلس شورای اسلامی فردی اصلح و مناسب است.
شاهسونی همچنین گفت: موضوع مشورت که مورد تاکید قرآن کریم است در موضوع انتخابات نیز مصداق دارد. یعنی ممکن است یک نفر نتواند از تمام نظریات و دیدگاه های نامزدها یا گروه های سیاسی آگاهی پیدا کند و در نتیجه در انتخاب نامزد اصلح موفق نباشد که در اینجا می توان ضمن مشورت با اهل خبره و کارشناس، فرد یا گروه اصلح را انتخاب کرد.
این استاد حوزه تاکید کرد: به هرحال ما بدون شناخت نمی توانیم رای دهیم و بر همین اساس یا باید بتوانیم افراد اصلح را ارزیابی و شناسایی کنیم و یا به گروه های سیاسی اعتماد کنیم.
وی درباره مجلس خبرگان رهبری گفت: جایگاه مجلس خبرگان جایگاهی بسیار حساس است که اصل نظام و رهبری را به دست دارد و لذا باید کسانی در این مجلس حضور پیدا کنند که با اصل مطلقه ولایت فقیه مشکلی نداشته و در دیدگاه های خود معتقد به اصل ولایت فقیه باشند و البته شورای نگهبان طبق قاعده افرادی را تایید صلاحیت کرده که این ویژگی را دارند.
شاهسونی همچنین گفت: مردم باید در انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان بسیار دقت کنند و خبرگانی را انتخاب کنند که در این راه قویتر و استوارتر باشند. یعنی کسانی را انتخاب کنند که عملا نشان داده اند که چقدر ولایت محور بوده و به این موضوع اعتقاد دارند.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری جمعه هفتم اسفندماه همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.