معاون استاندار خراسان رضوی‌ گفت: برنامه‌های ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد برای ۳ سال آینده در بخش‌های اجتماعی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی با اعتبار ۲۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی ازسوی بخش دولتی، عمومی و خصوصی تدوین شده است.

برنامه‌های ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد برای ۳سال آینده تدوین شده است

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، محمد مقدوری ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از 461 پروژه عمرانی در حوزه دهیاری‌ها، شهرداری‌های خراسان‌رضوی و حاشیه شهر مشهد اظهار داشت: در 10 سال گذشته مشهد دارای 500 هزار حاشیه نشین بود که در حال حاضر جمعیت حاشیه شهر مشهد به یک میلیون و 200 هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی مشهد مسئله حاشیه شهر است، افزود: حاشیه شهر مشهد مشکلات بسیاری را برای مردم  ایجاد کرده است بنابراین رسیدگی به وضعیت حاشیه شهر از اولویت‌ها دولت یازدهم قرار دارد که این مسئله در مشهد به خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

 مقدوری تصریح کرد: دولت برنامه‌ها و توجه ویژه‌ای به مسئله حاشیه شهر دارد که در این راستا کارگروه ستاد ساماندهی حاشیه شهر تشکیل شده و فعالیت این ستاد ادامه دارد.

معاون استاندار خراسان‌‌رضوی با بیان اینکه یکی از مهمترین رویکردهای معاونت عمران استانداری خراسان رضوی رسیدگی، ساماندهی و پیشگیری از توسعه حاشیه شهر مشهد است، خاطر‌نشان کرد: ساماندهی حاشیه شهر مشهد در بخش‌های اجتماعی، امنیتی، اقتصادی، و فرهنگی با اعتبار 22 هزار و 600 میلیارد ریالی ازسوی بخش دولتی، عمومی و خصوصی برای بازه زمانی سه ساله تدوین شده است.

وی اعتبار 461 پروژه‌های افتتاحی را  164 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این پروژه‌ها از طریق هشت دستگاه اجرایی شامل 98 مورد در حوزه‌های مختلف حاشیه شهر مشهد به انجام رسیده است.

معاون استاندار خراسان رضوی‌ با اشاره به اینکه  از3 هزار و 335 روستای خراسان رضوی 2 هزار و 523 روستای دارای جمعیت بالای 20 خانوار و 2 هزار و 349 روستا دارای دهیاری هستند، عنوان کرد: همچنین در این راستا 205 پروژه دهیاری‌ها با اعتبار 106 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی  افزود: امسال با وجود محدودیت‌های منابع اعتباری فقط 56 درصد تخصیص اعتبارات عمرانی شهرداری‌های استان محقق شد که خوشبختانه شهرداری‌ها استان با مدیریت مناسب این شرایط را به خوبی پشت سر گذاشتند.

 مقدروی به تعداد پروژه‌های افتتاح شده  امسال از سوی شهرداری اشاره و تصریح کرد: امسال 158 پروژه با اعتبار 817 میلیارد ریال را به انجام رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.