شهردار منطقه ۲ مشهد گفت: روزانه ۱۲.۵ میلیون متر مربع از معابر شهرداری منطقه ۲ مشهد نظافت می‌شود.

روزانه ۱۲.۵ میلیون متر مربع از معابر منطقه ۲ مشهد نظافت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حمدرضا قلندر شریف در نشست خبری با موضوع حاشیه شهر که در محل شهرداری منطقه 2 مشهد برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری منطقه 2 از جمله مناطق خاص از حیث جمعیتی و جغرافیایی است  چراکه در این منطقه برخوردارترین و محروم‌ترین مناطق شهری قرار دارد.

وی با بیان اینکه  یک ششم جمعیت شهری مشهد در  این  منطقه شهرداری قرار دارد، افزود: از ابتدای امسال اقدامات بسیار خوبی در بهبود شرایط زیرساختی و خدماتی در محلات حاشیه شهر واقع در منطقه 2 انجام گرفته که از جمله آن می‌توان به بازگشایی بیش از 75 درصد تملکات محدوده خیابان عامل از طریق اوراق مشارکت  اشاره کرد.

شهردار منطقه 2 مشهد افزود: همچنین برای محدوده خیابان حر عاملی 16 پروژه برای نوسازی این محدوده تعریف شده که از این تعداد 5 پروژه تحصیل حریم شده و دارای مجوزهای قانونی است که به زودی به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.

قلندر شریف گفت: یکی از پروژه‌های حاشیه شهر در دستور کار شهرداری منطقه 2 جمع‌آوری 50صلح نامه در منطقه خین عرب در راستای تعریض بلوار، بازسازی و بهسازی آسفالت است.

وی همچنین از طراحی پنج پروژه برای منطقه بلوار توس خبر داد و گفت: برای عملیاتی‌کردن این پروژه‌ها مجوزات لازم اخذ شده است  همچنین جمع‌آوری آب‌های سطحی محدوده شهرداری منطقه 2 احداث کانال در محلات حاشیه‌ای منطقه 2 در قراردادی به مبلغ 25 میلیارد تومان به طول 34 کیلومتر به پیمانکار واگذار شده که تاکنون این طرح پیشرفت 50 درصدی داشته است.

شهردار منطقه 2 مشهد در زمینه میدان بوعلی اظهار داشت: عملیات اجرایی این میدان تقریبا به اتمام رسیده و مقرر شده است که تا 25 اسفندماه فضای سبز نیز تکمیل شود.

قلندر شریف تصریح کرد: همچنین بازگشایی بولوار خیام تا گاز نیز یکی از پروژه‌های در دست بررسی بوده که با نام خیابان خیام به اتمام می‌رسد.

وی به اقدامات صورت گرفته در رابطه با اشتغال‌زایی اشاره کرد و گفت: از سوی شهرداری منطقه 2 دو مرکز کارآفرینی ویژه زنان بد سرپرست و بی‌سرپرست در محلات نوده و توس مشهد ایجاد شده که در حال حاضر 800 زن بی‌سرپرست و بدسرپرست در این مراکز مشغول به‌کار هستند.

شهردار منطقه 2 مشهد به درآمدهای شهرداری این منطقه اشاره کرد و گفت: میزان درآمد شهرداری مشهد سال‌گذشته  140 میلیارد تومان بوده اما با توجه به شرایط رکود حاکم بر جامعه این درآمد در سال جاری تاکنون 100 میلیارد تومان بوده که حدود60 درصد از این درآمدها ناشی از عوارض ساختمانی است.

وی بابیان اینکه روزانه 12.5 میلیون متر مربع از معابر این منطقه توسط پاکبانان شهرداری مشهد نظافت می‌شود،گفت:سالانه بیش از 100 هزار تن زباله از سطح منطقه 2 مشهد با هزینه حدود 26 میلیارد تومان جمع آوری می‌شود.

قلندرشریف افزود: 800 کارگر همراه با 33دستگاه خودرو وظیفه نظافت و پاکسازی معابر منطقه 2را برعهده دارند و سالانه 260 میلیارد ریال صرف جمع‌آوری و نظافت در این منطقه می‌شود.

شهردار منطقه 2 مشهد گفت: به طور میانگین روزانه 300 تن زباله از این منطقه جمع‌آوری می‌شود که در سال به  بیش از 1000 تن زباله می‌رسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.