قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم، از امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه های معتبر سوئیس با مراکز علمی و دانشگاهی ایران طی روزهای آینده خبر داد.

تفاهم نامه همکاری دانشگاهی میان ایران و سوئیس

به گزارش قدس آنلاین، حسین سالارآملی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: یک هیات بلند پایه سوئیسی به همراه رییس جمهوری این کشور هفته آینده برای توسعه روابط عالی به ویژه در زمینه های علمی و فناوری وارد تهران خواهند شد.
وی گفت: این گروه شامل روسای وزارت علوم و مراکز علمی معتبر سوئیس برای بحث و بررسی ارتباطات و نحوه همکاری با دانشگاه های کشور طی هفته آینده به جمهوری اسلامی سفر خواهند کرد.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل افزود: همفکری، بحث و بررسی درمورد چگونگی تعاملات دانشگاهی ایران با کشور سوئیس از جمله محورهای اصلی این سفر خواهد بود.
وی ادامه داد: طی این دیدار تفاهم نامه ای نیز مابین بزرگترین دانشگاه های سوئیس و دانشگاه های ایران همچون صنعتی اصفهان، صنعتی شریف و تهران امضا خواهد شد.
سالارآملی یادآور شد: محور عمده این تفاهم نامه درمورد تبادل استاد و دانشجو و همچنین انجام پروژه های تحقیقاتی و تبادل فناوری خواهد بود.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در ادامه با اشاره به توافق هسته ای کشورمان با گروه 1+5 و ابراز تمایل مراکز علمی جهان برای همکاری با دانشگاه های ایران گفت: فشردگی کنونی برنامه های علمی با دولت های خارجی در هیچ دولتی سابقه نداشته است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: دیپلماسی علمی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در طول ماه های گذشته و پس از برجام، توسعه وسیعی پیدا کرده است.
سالارآملی تصریح کرد: هم اکنون اغلب کشورهای جهان علاقه به برقراری ارتباط علمی و فناوری با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی ایران دارند.
** سفر 10 تن از روسای دانشگاه های کشور به عراق
وی اظهار داشت: همچنین یک هیات بلند پایه مرکب از 10 دانشگاه بزرگ کشور همچون تهران، علامه طباطبایی، اصفهان، فردوسی، خواجه نصیر، علم و صنعت و شهید بهشتی تا پایان امسال به درخواست وزیر کشور عراق و وزیر علم و فناوری اقلیم کردستان به این کشور سفر خواهند کرد تا همکاری های دوجانبه دانشگاهی با این کشور را برنامه ریزی کنند.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: این سفر با اهداف جذب دانشجویان خارجی، تاسیس دانشگاه های مشترک، راه اندازی شعبه پیام نور در عراق و نیز راه اندازی کرسی زبان فارسی در اقلیم کردستان این کشور صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.