قدس آنلاین- یزد : فرماندار يزد گفت: داوطلبين نمایندگی دهمين دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باید در زمان تبليغات قانون را ملاك عمل خود قرار دهند

   داوطلبين انتخابات با ید قانون را ملاك عمل خود قرار دهند

به گزارش قدس آنلاین از یزد ،  محمود شاكري شمسي  با بیان اینکه کاندیداها باید در تمام زمان تبلیغات قانون را ملاک کار خود قرار دهند اظهارداشت : با هرگونه تخلف تبلیغاتی برخورد قانونی خواهد شد تا در این خصوص عدالت به نحو شایسته اجرا و حقی تضییع نشود.

وی با اشاره به اینکه مدت تبلیغات به مدت 7 روز می باشد افزود: تبلیغات کاندیداهای دهمين دوره مجلس شورای اسلامی از صبح 29 بهمن ماه آغاز و تا 8 صبح روز 6 اسفند یعنی 24 ساعت قبل از زمان اخذ رای ادامه خواهد داشت .

فرماندار تصریح کرد: داوطلبین مجاز هستند در هر منطقه شهرداری و بخش به تفکیک برادران و خواهران ستاد تبلیغاتی راه اندازی نمایند.

رئیس هیأت اجرایی شهرستان یزد در خصوص موارد مجاز تبلیغات اظهار داشت:چاپ و استفاده از عکس صرفا محدود به زندگی نامه ، جزوه ، بروشور، کارت و تراکت بوده و قطع آن حداکثر 10*15 سانتی متر می باشد.

شاكري شمسي خاطر نشان ساخت: الصاق و یا ارائه آثار تبلیغاتی کاندیداها تنها در مکانهایی که توسط شهرداریهای و دهیاریها تعیین شده است قانونی می باشد.

وی گفت: اعلام نظر شخصیتها در تأیید نامزدها و یا استفاده از نظر ایشان در تبلیغات داوطلب تنها به شرط آنکه با ذکر نام و مسئولیت آنها نباشد و مدرک کتبی مربوط به امضای آنان تسلیم هیأت اجرایی شده باشد منع قانونی ندارد.

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه یزد،‌ اشكذر و بخش ندوشن و دهستان سورك افزود:سخنرانی و پرسش و پاسخ از طرف نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنان ، اعلام و مطرح نمودن شایستگی های داوطلبان توسط هواداران در چارچوب قانون ، نصب تابلو در محل ستاد انتخاباتی نامزده به منظور مشخص کردن آن ، ارسال پیامک با رعایت ضوابط و نصب و استفاده از بلندگو ، ویدئو پروژکتور و تلویزیونهای تبلیغاتی و ... صرفاً در داخل ستاد تبلیغاتی نامزد و محل سخنرانی آن از دیگر موارد مجاز تبلیغات می باشد.

این مسئول افزود:  به راه انداختن کاروان تبلیغاتی یا راهپیمایی خیابانی، مخدوش نمودن آگهی تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی و در زمان تبلیغات در محلهای مجاز الصاق شده است ، استفاده از بلندگوهای ثابت و سیار وتلویزیونهای تبلیغاتی در خارج از محیط سخنرانی و ستاد از مواردی است که قانون منع نموده است.

شاكري شمسي  در پايان به کاندیداها يادآوري نمود كه قانون باید در تمامی مراحل سرلوحه کار آن ها قرار گیرد تا بستر لازم برای برگزاری انتخابات با شکوه را فراهم نمایند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.