امام جمعه موقت تهران، اسلام آمریکایی و تحجر را دو لبه قیچی غرب ساخته‌ای توصیف کرد که در صورت توان اسلام را تکه تکه خواهند کرد.

  نمونه عینی روحانیت خدمتگزار و وارسته امام(ره) و مقام معظم رهبری هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا،حجت‌الاسلام والمسملین کاظم صدیقی در مراسم رونمایی از پوستر سومین همایش بین‌المللی تحجر و اسلام آمریکایی، صراط مستقیم را روحانیت اسلام شناس واقعی تربیت شده اسلام عینی دانست و تاکید کرد: نمونه عینی روحانیت خدمتگزار، دردمند، شجاع، مبارز و وارسته امام راحل و پس از ایشان نایبشان، مقام معظم رهبری هستند که در برابر قدرت‌ها و توطئه‌ها ایستاده و تا انتها می‌ایستد.

در ادامه، حجت‌الاسلام مرتضی امینیان رئیس شورای سیاستگذاری همایش بین‌المللی تحجر و اسلام آمریکایی با بیان اینکه «این همایش سومین سال متوالی است که برگزار می‌شود» گفت: موسسه راهبردی حق‌پژوهی این همایش را با محور تبیین منشور روحانیت امام راحل که بهترین پیام امام به حوزه‌های علمیه و طلاب بود، برگزار می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که «امام خمینی(ره)در منشور روحانیت از علمای راستین تجلیل می‌کند و آسیب‌ها و چالش‌های پیش روی حوزه را بر می‌شمارد» افزود: تبیین دو خطر تحجر و اسلام آمریکایی که در منشور روحانیت به صراحت با نام متحجرین و لیبرال‌ها آمده، از اهداف این همایش بین‌المللی است.

امینیان از غفلت حوزه‌های علمیه در تبیین این منشور انتقاد کرد و گفت: امام راحل سه ماه پیش از ارتحال این پیام را تدوین کرده‌اند و انتظار می‌رفت حوزه‌های علمیه سراسر کشور در این 37 سال پس از انقلاب به تبیین این پیام مهم بپردازند اما با غفلت از این مهم این سوال ایجاد شده است که چرا این پیام در حوزه‌ها مهجور است؟

وی به سابقه برگزاری همایش اشاره کرد و گفت: این همایش نخستین بار در سال 92 در سطح استانی برگزار شد و سال گذشته در سطح ملی و امسال نیز در سطح بین‌المللی برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که «این همایش را می‌بایست حوزه علمیه برگزار می‌کرد» افزود: از تمام موسسات فرهنگی و فکری بویژه حوزه‌های علمیه دعوت می‌کنیم در نهضت منشور خوانی شرکت و آن را رونق دهند.

رئیس شورای سیاستگذاری همایش تحجر و اسلام آمریکایی تصریح کرد: منشور روحانیت می‌تواند به عنوان دو واحد درسی در حوزه‌ها تدریس شود اما هنوز استقبالی از این ایده صورت نگرفته است.

امینیان به برگزاری نشست‌های تخصصی این همایش در طول سال آینده اشاره کرد و گفت: در این همایش همچنین از فقیه بصیر، آیت‌الله میرزا جواد آقای تهرانی تجلیل خواهد شد.

سومین همایش تحجر و اسلام آمریکایی 12 و 13 اسفند با حضور کارشناسان و مهمانان داخلی و خارجی در تالار شهر مشهد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.