قدس آنلاین: معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در ایام نوروز سال ۹۵، دوازده بازارچه در بیش از ۲۰۰ غرفه صنایع دستی، سیاه چادر عشایر کرد کرمانج ،اوبه ترکمن برپا خواهد شد

فعالیت ۱۲ بازارچه صنایع دستی خراسان شمالی در نوروز ۹۵

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، علی عابدی افزود: این بازارچه ها از 28 اسفند برپا و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد دارد.

وی با اشاره به استقبال مسافران و گردشگران نوروزی از بازارچه های نوروزی سال 94 ،گفت: با هدف معرفی فرهنگ، صنایع دستی،سوغات و جاده ابریشم وارائه خدمات سفربهتر، امسال در 10 نقطه از استان از جمله دوراهی دشت،رباط قره بیل،آشخانه،روستای تاتار، بابا امان،خانه صنایع دستی(حسینیه جاجرمی ها) ،عمارت مفخم،حصارگرمخان،شیروان و فاروج بازارچه های صنایع دستی پذیرای علاقه مندان خواهدبود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 410 میلیون تومانی صنایع دستی در بازارچه های نوروزی به فروش رفت، گفت: همچون سال گذشته امسال نیز صنعتگران از سایر استانها در این بازارچه ها با ارائه صنایع دستی استان خود شور و حال خاصی به این بازارچه ها ببخشند.

به گفته ی عابدی در ایام نوروزسال 1394 ، صنعتگرانی از استانهای خراسان رضوی،تهران،گلستان،سمنان،همدان،کرمانشاه، زنجان و خراسان جنوبی در بازارچه های نوروزی استان خراسان شمالی حضور داشتند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.