قدس آنلاین- لرستان : مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از بررسی تعداد دو هزار و ۴۵۱ درخواست بازنشستگی بیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور طی یازده ماه سالجاری در این استان خبر داد.

بررسی بیش از دو هزار درخواست متقاضیان بازنشستگی

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان در کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور استان با بیان اینکه تاکنون در سال 94 تعداد  68 جلسه کمیته های بدوی و تجدید نظر برای بررسی درخواست های بازنشستگی بیش از موعد برگزار شده گفت  : از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد دو هزار و 451 درخواست در این کمیته ها مورد بررسی قرار گرفته که از ابن تعداد درخواست ها یک هزار و 920 پرونده مورد تایید  قرار گرفته و برای اقدام به سازمان تامین اجتماعی ارسال شده  است .

علی آشتاب با اشاره به ماهیت مشاغل سخت و زیان آور تصریح کرد :از منظر قانون، کارهای سخت و زیان‌آور،کارهایی است که در آنها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار، غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر، تنشی به مراتب بالاتر ازظرفیت‌های طبیعی (جسمی و روانی) در وی ایجاد شود. نتیجه چنین اشتغالی، بیماری‌های ناشی از آن شغل و عوارض ناشی از آن است.

وی با اشاره به ماده 3 ایین نامه اظهار داشت : کارفرمایان کارگاههای دایر که تمام یا برخی از مشاغل آنها در کمیته های بدوی و تجدید نظر استانی یا شورای عالی حفاظت فنی سخت و زیان آور شناخته شده یا می شود مکلفند ظرف دو سال از تاریخ ابلاغ تصمیم و نظر کمیته یا شورا نسبت به ایمن سازی عوامل و شرایط محیط کار مطابق حد مجاز و استانداردهای مشخص شده در قانون کار و آیین نامه های مربوطه اقدام و صفت سخت و زیان آور مشاغل موضوع بند الف ماده یک آیین نامه را حذف و نتیجه را به کمیته های بدوی استانی برای بررسی و تایید گزارش نمایند.

آشتاب  همچنین عنوان کرد: افرادی که حداقل بیست سال متوالی و بیست و پنج سال متناوب در کارهای سخت و زیان آور اشتغال داشته و درهر مورد حق بیمه مدت مزبور خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده باشند می توانند با مراجعه به ادارات تعاون،کار و رفاه اجتماعی محل سکونت خود اقدام نمایند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.