انتظار کار انسان را به اوج می‌رساند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: شما منتظر باشید که انتظار کار انسان را به اوج می‌رساند. یعنی برای کسی که منتظر حقیقی است، فرقی نیست که امام تشریف بیاورند یا نه. وقتی شما آماده هستی چه تاخیر بیفتد و چه تعجیل شود تفاوتی ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: هرچه روایت در کتاب‌ها نوشته‌اند و به دست شما رسیده است مال شماست و گرنه خیلی چیزهاست که ائمه(ع) داشته‌اند که نه نوشته شده است و نه گفته شده است. آنچه هست قشنگ تحویل بگیرید و پیش بروید.
امیدوارم قلب‌ها ما روح پذیرش داشته باشد. روح پذیرش خیلی خوب است. از خدا بخواهید که قلب‌هایتان پذیرش داشته باشد، پذیرش خوب ها و قشنگ‌های خدا. هرچه را در راه خدا تشخیص دادی؛ ائمه(ع) را، مومنین را، دوستان آن‌ها را پذیرش داشته باش! موالیان و بزرگان ما همه مستغنی هستند، لکن روح پذیرش، آدم را قاطی می‌کند.
فرمود: شما منتظر باشید که انتظار کار انسان را به اوج می‌رساند. یعنی برای کسی که منتظر حقیقی است، فرقی نیست که امام تشریف بیاورند یا نه. وقتی شما آماده هستی چه تاخیر بیفتد و چه تعجیل شود تفاوتی ندارد. البته این مقام برای بعضی است؛ آن‌ها که انتظارشان کامل باشد.
بنده به لطف خدا روح پذیرش را دیده‌ام. هر مومنی که روح پذیرش دارد، از موعظه اولیا، انبیا و پاکان و ناصحان زود به مقصد می‌رسد. اصلاً در قلب او برای تحویل گرفتن سفره پهن است؛ ایراد و اشکالی هم نمی‌کند. سرش را این طرف و آن طرف هم نمی‌کند، حاشیه هم نمی‌زند.
اینها نشانه‌های روح پذیرش است. اگر بعضی چیزها هم عوضی باشد، قاطی داشته باشد، می‌بیند از گلویش پایین نمی‌رود، آن را در گوشه‌ای می‌گذارد. چون خدا به مومنین و دوستانش چیز حرامی نمی‌دهد. گرچه دوست خدا روی هر چه دست بگذارد و هر چه را اراده کند خیر و برکت و حلال دنیا و آخرت است و رزق بهشتی است.

کتاب طوبی محبت – ص 101
مجالس حاج محمد اسماعیل دولابی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.