قدس آنلاین/ مهناز خجسته نیا: رکورد آلودگی هوای مشهد در سال جاری هفته گذشته زده شد.

 مشهد رکورد آلودگی  هوا را زد


به گزارش خبرنگار ما، سه شنبه هفته گذشته مصادف با چهارم اسفند ماه جاری بالاترین شاخص آلودگی هوا طی امسال در مشهد ثبت شد.
مدیر اجرایی مرکز پایش آلاینده‌‌های زیست محیطی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن اعلام این مطلب گفت: در این روز عدد شاخص آلاینده‌ها به 137 AQI که بیشترین میزان از ابتدای امسال بوده رسید.
اسماعیلی با بیان اینکه در هفته گذشته تنها دو روز هوا سالم بوده، افزود: این در حالی است که پنج روز هفته هوا بسیار ناسالم بوده است.
این مقام مسؤول اظهارداشت: در روزی که رکورد آلودگی هوا طی سال جاری در مشهد شکسته شد، بالاترین عدد شاخص آلودگی در ایستگاه سمزقند با 183 AQI ثبت شده است.
وی از ایستگاه‌‌های خیام شمالی و شهید کریمی به عنوان دومین و سومین مناطق پرآلاینده مشهد یاد کرد و گفت: در این ایستگاه‌‌ها نیز اعداد AQI به ترتیب 181 و 170 بوده است.
به گفته وی، سجاد هم با ثبت عدد 174 چهارمین ایستگاهی بوده که بالاتر از AQI 150 داشته است.
اسماعیلی، عدد شاخص بین 100 و 150 را بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌‌های حساس عنوان کرد و افزود: این در حالی است که شاخص اعداد بین 150 تا 200 بیانگر کیفیت ناسالم برای تمام گروه‌‌ها به شمار می آید.
وی وضعیت شرایط خاص هواشناسی چون پایداری هوا، در کنار سایر عواملی چون افزایش تردد خودرو‌ها و ترافیک را از جمله مؤلفه‌‌های مؤثر در آلودگی هوا برشمرد و اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون که 344 روز را پشت سر گذاشته ایم شهروندان مشهدی 44 روز هوای ناسالم  تنفس کرده اند.
این مقام مسؤول با اشاره به ثبت 258 روز سالم از ابتدای امسال گفت: این در حالی است که فقط در 42 روز هوای پاک داشته‌ایم.
مدیر اجرایی مرکز پایش آلاینده‌‌های زیست محیطی مشهد اظهارداشت: با احتساب این آمار، نزدیک به 30 درصد روز‌های امسال وضعیت هوا ناسالم بوده است.
به گفته وی، نکته حایز اهمیت این است که از 44 روز هوای ناسالم در سال جاری 34 روز آن در نیمه دوم سال ثبت شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.