مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: مراسم جش نیکوکاری امسال با شعار «بهار همدلی، شکوه مهربانی و جشن نیکوکاری» در سه هزار ۵۴۸ پایگاه ثابت و سیار خراسان رضوی برگزار می‌شود.

مراسم جش نیکوکاری با شعار « بهار همدلی، شکوه مهربانی و جشن نیکوکاری» درخراسان رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، محسن مسعودیان‌راد صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و هفته احسان و نیکوکاری برگزار شد، اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) مولود انقلاب اسلامی که در جهت کمک به محرومان و نیازمندان در تاریخ 14 اسفند ماه سال 1357 و 22 روز پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد.
وی افزود: فقر امروزه چهره‌های جدیدی گرفته و در درمان آن نیازمند همراهی و همکاری آحاد مردم و مسئولان دستگاه‌های اجرایی هستیم و کمیته امداد امام خمینی(ره) به تنهایی قادر به فائق آمدن بر این مشکل نیست و امروزه جوانانی که قادر به کار هستند نیازمند حمایت هستند و طبقه فقیر و غنی باید در سایه یک ارتباط منطقی و ایجاد عدالت، تعادل و توازن به هم گره بخورد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با اشاره به شکسته‌شدن فقر، خاطرنشان کرد: با کمک‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) چرخه فقر شکسته شده و خانواده‌های محروم دیروز به خانواده‌های توانمند امروز تبدیل شدند و اکثر خانواده‌های تحت پوشش این مجموعه جزو نخبگان و مسئولان مجموعه‌های مختلف هستند.
مسعودیان‌راد تصریح کرد: در سال 1394 با مشکلات متعددی در کشور روبه‌رو بودیم که کمیته امداد امام خمینی(ره) هم جدای از آن نبود، اما با تدابیر رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شرایط مناسبی برای مددجویان این مجموعه فراهم شد تا این مشکلات کمتر احساس شود و در این راستا بالغ بر سه هزار و 300 میلیارد ریال در 45 سرفصل محوری در اختیار مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گرفت که بخشی از آن در قالب وام‌های بانکی به مبلغ 1360 میلیارد ریال بود که بخش اعظم آن محقق شده است.
وی تأکید کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح استان 171 هزار و 308 خانوار را در قالب 391 هزار و 559 نفر تحت پوشش دارد که از این میزان 4 هزار 288 نفر دانشجوی مقاطع تحصیلی عالیه، 21 هزار و 668 نفر دانش‌آموز و 500 کارآفرین هستند که این کارآفرینان سبب ایجاد شغل برای افراد جویای کار بودند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های محوری این مجموعه در حوزه فرهنگی بوده، عنوان کرد: در خراسان رضوی و مشهد شاهد فقر فرهنگی هستیم که باید اقدامات مؤثری در این رابطه رقم بخورد که با کمک شهرداری‌ها، آموزش و پرورش، بسیج و دیگر دستگاه‌ها تلاش شده تا در جهت غنای فرهنگی خانواده‌ها اقدامات مناسبی صورت پذیرد و یکی از این برنامه‌ها اردوهای زیارتی کمیته امداد امام خمینی(ره) به مشهد بوده که نسبت به گذشته تا مرز 10 برابر افزایش داشته است.
مسعودیان‌راد گفت: مسکا در سیاست‌های جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) مورد توجه بوده و از وجود خیران در این رابطه استفاده شده و 17 هزار مسکن روستایی و شهری ساخته شده تا در یک بازه زمانی کوتاه مدت مشکل مسکن خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) برطرف شود.
وی افزود: مراسم جش نیکوکاری امسال با شعار «بهار همدلی، شکوه مهربانی و جشن نیکوکاری» در سه هزار 548 پایگاه ثابت و سیار خراسان رضوی برگزار می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره زمان و مکان برگزاری جشن نیکوکاری، بیان کرد: این جشن از تاریخ 12 تا 14 اسفند ماه برگزار می‌شود که روز اول با محوریت آموزش و پرورش در تمامی مدارس استان و 10 پایگاه محوری مدارس، روز دوم با محوریت مساجد، ادارت، نهادها، سازمان‌ها، معابر عمومی و پایگاه‌های بسیج و روز سوم در مصلی‌های نماز جمعه برگزار می‌شود.
مسعودیان‌راد تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر 50 میلیارد ریال در مراسم جشن نیکوکاری خراسان رضوی جمع‌آوری شد که شمال 4 میلیارد ریال هدایای نقدی و 10 میلیارد ریال هم هدایای غیرنقدی بود، همچنین 36 میلیارد ریال مابقی هم مربوط به سایر کمک‌ها و هدایا بوده که توسط مجموعه‌های مانند مساجد جمع‌آوری شده و در اختیار محرومان منطقه و محله قرار گرفته است.
وی تأکید کرد: در بحث تأمین جهیزیه نوعروسان کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکنون بالغ بر 7 هزار جهیزیه توزیع شده و 600 سری دیگر هم همزمان با سالگرد تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) توزیع می‌شود و ارزش ریالی هرسری جهیزیه هم معادل 40 میلیارد ریال بوده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه در حوزه اشتغال 5 هزار و 7 مورد ایجاد شغل با مبلغ 57 میلیارد ریال داشته‌‌ایم، گفت: توجه به روستاها مورد تأکید بوده و مشاغل و صنایع خانگی در روستاها در حال طراحی بوده و بالغ بر 2 هزار طرح مولدهای انرژی خورشیدی هم از طریق مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) با 20 سال اشتغال پایدار و درآمد تضمینی 700 تا 800 هزار تومانی به وجود آمده که مراسم جشن اشتغال پایدار و تولید انرژی هم در اوایل اردیبهشت ماه سال 1395 با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در مشهد برگزار می‌شود.
مسعودیان‌راد گفت: در بحث آمار زنان سرپرست خانوار هم که اکثراً مربوط به طلاق هستند در سال 1385، یک میلیون و 200 هزار نفر، در سال 1390، یک میلیون و 500 هزار نفر و در سال 1394، دو میلیون 500 هزار نفر زن سرپرست خانوار در کشور داشته‌ایم که متأسفانه طبق آمارهای اعلام شده خراسان رضوی با توجه به آنکه رتبه نخست طلاق کشور را به خود اختصاص داده، دارای بیشترین آمار در این حوزه است.
وی افزود: اکثر این زنان قبل از جدایی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) نبودند و جهت تأمین معیشت خود و فرزندانشان متقاضی حمایت‌های این مجموعه شدند و کمیته امداد امام خمینی(ره) برای فعال کردن ازدواج مجدد این بانوان اقداماتی را صورت داده و در این رابطه راهنمایی‌های لازم با کارشناسان و مشاوران خانواده صورت گرفته و اعلام کردیم که هر کسی که ازدواج مجدد داشته باشد شامل بسته‌های تشویقی لحاظ شده از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار می‌گیرد و نامش از لیست مددجویان و مستمری‌بگیران این مجموعه تا زمانی نیازمند حمایت‌های مالی باشد حذف نمی‌شود

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.