رئیس سازمان امور دانشجویان گفت:‌ امسال برای پایش میزان آسیب‌های اجتماعی در میان دانشجویان طرح سیمای اجتماعی را اجرا کردیم که سال آینده مرحله دوم این طرح اجرایی می‌شود.

آغاز مرحله دوم طرح سیمای اجتماعی دانشجویان از سال آینده/ دختران دانشجو با فقر امکانات تربیت‌بدنی روبرو هستند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان در گردهمایی رؤسای مراکز مشاوره دانشگاه‌ها در دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه کار اصلی این سازمان در سال 94 اجرای طرح سیمای اجتماعی دانشجویان بوده است، گفت: این طرح به منظور پایش آسیب‌های اجتماعی در میان دانشجویان اجرا شد که بخشی از نتایج آن رسانه‌ای نشد و به صورت خصوصی و محرمانه برای مسئولان ارسال شد.

وی افزود: مرحله دوم طرح سیمای اجتماعی دانشجویان در سال 95 دنبال می‌شود که در این مرحله دانشجویان پیام نور و علمی کاربردی به طرح افزوده می‌شوند و همکاری در این زمینه را با دانشگاه آزاد آغاز کردیم.

صدیقی با اشاره به سیاست جدی وزارت علوم برای بهبود مراکز مشاوره به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها گفت: گذران اوقات فراغت برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار مورد تاکید است که بخشی از آن با فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی پر می‌شود و بخش دیگر باید با مسائلی مانند تربیت‌بدنی پر شوند که در این بخش نیاز به تامین تجهیزات تربیت‌بدنی در کنار خوابگاه‌ها داریم.

رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: امیدواریم هیچ خوابگاهی را درون دانشگاه‌ها نداشته باشیم که با وضعیت آسیب‌های اجتماعی روبرو باشند، در حال حاضر بخش دختران دانشجو با فقر امکانات تربیت‌بدنی روبرو هستند. البته در برنامه ششم توسعه در بخش دختران دانشجو تاکید بسیاری شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های دیگر وزارت علوم برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها گفت: برنامه پیشگیری از ایدز را با وزارت بهداشت آغاز کردیم و طرح دانشگاه عاری از دخانیات نیز در حال پیگیری است.

صدیقی گفت: همچنین امیدواریم دو واحد درس اختیاری آموزش مهارت‌های زندگی نیز تصویب شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.