معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: غفلت از بهداشت روانی دختران باعث آسیب‌ رسیدن به نظام آموزشی، خانوادگی و اجتماع خواهد شد.

غفلت از بهداشت روانی دختران، تهدیدی برای نظام خانوادگی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، شهیندخت مولاوردی در افتتاحیه بیست و هفتمین گردهمایی رؤسای مراکز مشاوره دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با موضوع «بهداشت روانی دانشجویان دختر»، سیاست‌گذاری در جهت بهداشت روانی جامعه را راهبردی اساسی و کم هزینه دانست و گفت:‌ اگر در برنامه‌ریزی‌ها به طور جدی به موضوع بهداشت روانی پرداخته شود از بوجود آمدن ناهنجاری‌ها و مسایلی که نظام آموزشی و اجتماعی را تهدید می‌کند جلوگیری خواهد شد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده به نقش سلامت جسم و روان در پویایی جوامع اشاره کرد و گفت: امروزه در عصری بسر می‌بریم که ارتباط در جوامع روز به روز از شتاب و پیچیدگی‌ها بسیار زیادی برخوردار شده و سلامت روان انسان‌ها را با خطر مواجه کرده است و باید با همکاری و همبستگی موجبات سلامت روان و شکوفایی جامعه را فراهم آوریم.

مولاوردی به جایگاه ویژه زنان در جامعه‌ اشاره و تصریح کرد: زنان نقش مؤثری در توسعه پایدار ایفا می‌کنند؛ جامعه و نظام، زمانی به توسعه پایدار نایل خواهد شد که این قشر به سلامت جسمی، روانی و معنوی دست پیدا کنند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه «نهاد دانشگاه» به دلیل وجود ماهیت درونی و بیرونی همواره دستخوش دگرگونی ساختاری و شتاب در عرصه‌های دانش بوده است، اظهار داشت: دانشجویان همواره در این برهه با معضلات و بحران‌هایی همچون «بحران‌های درونی»، «گذر از نوجوانی»، «فشارهای تحصیلی» و «دوری از خانواده» مواجه‌اند و با اندکی غفلت جامعه، خانواده و مسئولین دچار تعارضات و تغییرات بسیاری در روابط اجتماعی شده و  آسیب‌پذیر‌ می شوند و با پیش‌بینی‌های به موقع از جمله برنامه‌ریزی منسجم، صحیح و آموزش می‌توانیم سلامت روانی آنان را بهبود بخشیم.

مولاوردی به آسیب‌پذیر بودن دختران در دوران دانشگاهی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: دختران به دلیل شرایط جسمی و احساسی بیشتر آسیب پذیر هستند و باید با ایجاد احساس امنیت در جامعه شرایط را برای ورود به مرحله جدید زندگی برای آنان فراهم آوریم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده جایگاه معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده را جایگاهی ستادی و فرابخشی خواند و گفت: این معاونت با طراحی و مداخله در سیاست‌های اجرایی دستگاه‌‌ها و سازمان‌های مربوط در حوزه زنان و خانواده در پی بهبود سطح سواد و بکارگیری سرمایه‌ها و منابع مالی و انسانی در جهت ارتقاء جامعه است.

مولاوردی، راه‌اندازی کلینیک خانواده، تدوین برنامه‌های آموزشی، حمایت از برگزاری همایش‌ها در حوزه زنان، خانواده و نظام آموزشی، حمایت از برگزاری مشاوره‌های زنان و خانواده، مشارکت در همایش‌‌ها و میزگردهای سلامت، راه‌اندازی کارگروه تخصصی سلامت، تدوین گزارش ملی تدوین وضعیت سلامت زنان و خانواده در کشور، پیگیری تصویب سند ملی امنیت زنان و کودکان در کشور و انعقاد تفاهم‌نامه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه در حوزه آموزش و سلامت زنان و خانواده را از جمله فعالیت‌های معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در جهت ارتقاء سلامت روانی زنان و خانواده دانست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.