قدس ‌آنلاین/ حسین احمدی/ ساری : فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران – ساری از متلاشی نمودن و دستگیری اعضای شبکه گسترده قاچاق چوب در جنگل های بندپی غربی بابل خبر داد.

متلاشی شدن شبکه گسترده قاچاق چوب در جنگل های بندپی بابل

سرهنگ اسحاق محسنی با اشاره به اینکه حوزه منابع طبیعی بندپی غربی دارای جنگلهای انبوه با فراوانی گونه های درختان نادر و کمیاب از جمله مناطق منحصر به فرد به شمارمی آید و تا کنون از گزند افراد سودجو و فرصت طلب در امان بوده است ، افزود : طی روزهای گذشته عده ای با تدابیر کاذب و با استفاده از تاریکی شب مبادرت به قطع و تبدیل درختان جنگلی نموده و چوب آلات قاچاق را به هنگام شب با اسب و قاطر از جنگل خارج و به قیمت گزاف بفروش می رسانند.

وی اضافه نمود : این اقدام قاچاقچیان ، مأمورین حفاظتی را برآن داشت در شرایط سخت و طاقت فرسای فصل سرد زمستان با حضور مستمر در عمق جنگلهای خالی از سکنه ، شب های زیادی را بیتوته نموده و در نتیجه عده ای را شناسایی و دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران – ساری ، یادآور شد : اگرچه دستگاه قضائی با افراد خاطی برابر مقررات رفتار نمود اما سود کاذب به کام قاچاقچیان شیرین آید و دامنه تخلف را گسترش و شرایط را به حد بحرانی رساندند و در روند کار حفاظت اختلال ایجاد و حساسیت زیادی بوجود آمد.

سرهنگ محسنی گفت : در ادامه تخلفات در این منطقه ، مأمورین منابع طبیعی باخبر شدند گروهی با داشتن اسب و قاطر و اره موتوری به قصد قطع و تبدیل درختان و تهیه چوب آلات قاچاق عازم جنگل شده اند که با دریافت گزارش دریافتی ، بی درنگ به محل مورد نظر عزیمت و استقرار یافتند.

وی ادامه داد : پس از 6 ساعت انتظار ، 9 قاچاقچی با در اختیار داشتن 15 رأس اسب و قاطر اقدام به بارگیری چوب آلات الواری قاچاق نموده و به سمت روستای دیوا عزیمت کردند. از آنجایی که محل رویت قاچاقچیان درعمق چند کیلومتری جنگل و تعداد افراد آنها بیشتراز مأمورین بود و همچنین متخلفین به سلاح سرد تجهیز بودند به ناچار این تعقیب و گریز تا روستای دیوا ادامه و در فاصله چند صدمتری این روستا با یک اقدام هماهنگ تعداد 3 نفر قاچاقچی با 7 رأس اسب و قاطر حامل چوب آلات دستگیر و بقیه با استقاده از تاریکی شب از منطقه گریختند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران – ساری افزود : افراد دستگیر شده به همراه اسب و قاطر جهت اقدامات بعدی به سمت آبادی هدایت می شدند که در این حین افراد متواری با فراخواندن همدستان و اهالی بیش از یکصد نفر از زن و مرد را جمع آوری و به محض رسیدن مأمورین و متخلفین دستگیر شده ، در یک اقدام هماهنگ با درگیری فیزیکی و با سوء استفاده از جو بوجود آمده ، دستگیر شدگان و اسب و قاطرها را از چنگال مأمورین فراری دادند.

سرهنگ محسنی یادآور شد : در ادامه این روند مراتب به دادستان شهرستان بابل اعلام و با دستور مقام قضایی نیرهای انتظامی ماموریت یافت تا با متخلفین برخورد نماید که در این رابطه 7 نفر از دیگر متهمان دستگیر و با تشکیل پرونده و باصدور قرار موقت روانه زندان شدند. ضمنا چوب آلات قاچاق کشف و ضبط گردید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.