قدس آنلاین: آیت الله سبحانی در درس خارج اصول ویژگی های عاقل ترین انسان ها در نگاه امیرمومنان (ع) را بیان کرد.

عاقل ترین انسان ها در لسان امیرمومنان(ع)

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از حضرت امیر(علیه السلام)، اظهار کرد: این امام همام (ع) فرمودند: «أَفضَلُ النّاسِ عَقلاً أَحسَنُهُم تَقديرا لِمَعاشِهِ وَ أَشَدُّهُمُ اهتِماما بِإِصلاحِ مَعادِهِ/ عاقل ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر همّت نمايد».

 

وی با بیان این مطلب که باید به دنیا و آخرت باهم توجه داشت، ابراز کرد: تعادل بر هر دو موضوع، بسیار مهم است؛ چراکه برخی فقط به آخرت توجه دارند و برخی همچون یهودیان بر دنیا اهمیت می دهند؛ اما اسلام بر هر دو تأکید دارد.

 

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه توجه به معاد و آخرت بسیار مهم است، یادآور شد: معاد در کتاب های یهودیان بسیار کم رنگ است و بیشتر بر دنیا تأکید شده است که مورد قبول نمی باشد.

 

آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه اسلام دنیا و آخرت را با هم می خواهد، تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است: «رَبَّنَا آتِنَا فِی الدُّنْیَا حَسَنَةً وَفِی الآخِرَةِ حَسَنَةً/ پروردگارا! به ما در دنیا نیکى و در آخرت هم نیکى عطا کن».

 

این مرجع تقلید در پایان با اشاره به احوالات مرحوم علامه طباطبایی(ره)، خاطرنشان کرد: از سفارشات ایشان به اطرافیان این بود که اگر می خواهید به سعادت برسید، پیش از خواب در اعمال روزانه خود تفکر کنید.

حوزه

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.