آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت:به نظر می رسد مجلس آینده مجلسی توانمند، تاثیرگذار، متوازن و متعلق به همه جریان ها خواهد بود زیرا مردم با هوشیاری کامل معتدل های طرفین را پذیرفتند و از هر دو جناح کاملا به میدان آمدند.

مجلس آینده مجلسی توانمند، متوازن و متعلق به همه جریان ها خواهد بود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، این مرجع عالیقدر در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم افزود: نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی برخلاف آنچه برخی می پندارند، کاملا به سود کشور و نظام است و امیدواریم نمایندگان به قول هایی که به مردم دادند، جامه عمل بپوشانند.
وی اظهار کرد:انتخابات بحمدالله با استقبال پر شور مردم و نظم و آرامش کامل پایان یافت و ملت ایران از این آزمون تاریخی سر بلند بیرون آمدند ولی برای حفظ این نعمت رعایت برخی امور لازم است.
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه نباید این گروه به آن گروه طعنه بزند و گروه مقابل به گروه اول فخر فروشی کند و یا گروه خاصی خود را پیروز بداند و جشن بگیرد، گفت: این کارها درست نیست چرا که موجب تحریک طرف های دیگر می شود و در نتیجه هیچکس به دیگری دست همکاری نمی دهد.
وی افزود: این کارها فاصله ها را بیشتر می کند و کینه ها بوجود می آورد و آثار نامطلوب را در آینده به صورت کارشکنی ها ظاهر می کند لذا باید از این کارها پرهیز کرد.
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه نمایندگان باید دست دوستی و محبت به یکدیگر بدهند، در واکنش به برخی کاندیداها که می خواستند، جشن بگیرند، گفت: چه جشنی؟ جشن برای مردم است، آنها اگر خودشان خواستند این کار را می کنند.
این مرجع تقلید گفت: به فرض که یک فرد یا گروهی از نتیجه انتخابات ناراضی باشد که انشاالله نیستند، باید به افکار و آراء مردم احترام بگذراند و همگی برای حل مشکلات دست در دست هم بدهند زیرا حجم مشکلات به قدری زیاد است که جز با همکاری عمومی و شعور جمعی حل نخواهد شد.
وی گفت: مبادا مسئولان محترم دولتی نتیجه انتخابات را دلیل بر رضایت مردم از وضع موجود تلقی کنند باید توجه داشت که مردم انتظار فراوان دارند و مشکلاتی نیز وجود دارد.
این مرجع تقلید در خاتمه تصریح کرد: ما امیدواریم دولت محترم با نیرویی که از سلامت انتخابات می گیرد بتواند بر این مشکلات به تدریج فائق آید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.