شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری برغم تمام سختی ها برای انجام کارهای زیادی که روی زمین مانده داوطلب شده و به این موضوع افتخار می کند گفت: در این شرایط زخم زبان زدن برای چیست؟ اگر کمک نمی کنید، چوب لای چرخ نگذارید.

اگر کمک نمی کنید چوب لای چرخ کار نگذارید

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، محمدباقر قالیباف در آیین تودیع و معارفه شهرداران هفت منطقه که در تالار ایران زمین برگزار شد اظهار کرد: ما مدعی این مساله نیستیم که کار شهرداری تهران بدون عیب و نقص است.
وی تصریح کرد: اما از این بابت خوشحالیم زمانی که حتی رقیبان و مخالفان، منصفانه تلاش های ما را مورد بررسی قرار می دهند نمی توانند این زحمات را نادیده بگیرند.
شهردار تهران یادآور شد: افرادی که می خواهند ما را از کار باز دارند، مطالب حاشیه ای را مطرح می کنند اما اگر ما به دنبال پاسخگویی به این حاشیه ها باشیم، آن ها به مقصود خودشان رسیده اند.
وی گفت: شهرداری تهران کار خود را انجام می دهد چرا که این کار دیر یا زود به نتیجه می رسد و زمانی که نتیجه کار حاصل شد این افراد رسواتر می شوند.
شهردار تهران تصریح کرد: اگر با دقت بیشتری به بعضی مسایل نگاه کنیم، دست های پشت پرده ای را می بینیم که جریان ها و عملیات روانی ویژه ای را دنبال می کنند.
وی با اشاره به اخبار متفاوت منتشر شده درباره برخورد شهرداری تهران با سد معبر دستفروشان در شبکه های اجتماعی گفت: هر دو طرف ماجرا شهروند هستند و ما بابت حوادث تلخ متاسفیم چرا که اصل خشونت از هر طرف که باشد، محکوم است و حتی حق نداریم قانون را با زور اعمال کنیم.
قالیباف با تاکید بر اینکه عدل و احسان با هم است و اجرای قانون با اخلاق خوب است نه با بد اخلاقی افزود: در این شرایط گاهی صحنه سازی هایی صورت می گیرد، همانطور که در ماجرای لبو فروشی مشخص شد که خود این فرد چرخ دستی را روی زمین انداخته و جنجال به پا کرده، اما حتی رسانه ملی نیز بعد از یک ماه، دوباره این تصویر را پخش می کند و می گوید مامور شهرداری این کار را انجام داده است.
قالیباف ادامه داد: یا در موضوع دیگری فردی با یک مغازه دار درگیر می شوند و این فرد اقدام به خودسوزی می کند که نیروی انتظامی در صحنه حضور می یابد اما در شبکه های مجازی می گویند مامور شهرداری این کار را کرده، در حالی که ماموران شهرداری تهران اصولا برای رفع سد معبر به فضاهای مسقف ورود نمی کنند چرا که این فضاها اصلا معبر نیستند.
شهردار تهران تصریح کرد: تعداد پیمانکاران شهرداری که دچار آسیب دیدگی، قطع عضو و مجروحیت می شوند به مراتب بیشتر از کسانی است که در حوادثی مشابه این دو حادثه آسیب دیدند.
قالیباف در عین حال تاکید کرد: همه شهرداران و مدیران مکلف هستند تا در حین اینکه قانون را اجرا می کند، اخلاق مدارانه فعالیت کنند.
وی با اشاره به طرح جمع آوری دست فروشان از مترو عنوان کرد: وقتی دست فروش در مترو باشد، ما محکوم هستیم که چرا دستفروشان در مترو فعالیت می کنند؛ زمانی که دستفروش ها از مترو جمع می شوند، ما محکوم هستیم که چرا این فرد از کار بازمانده، کسی مسئولیت نمی پذیرد که چرا در جامعه بیکاری وجود دارد تا مردم ناگزیر به دست فروشی نشوند.
شهردار تهران با بیان اینکه موضوع اقتصاد همانند بحث هسته ای و دفاع مقدس، موضوع ملی محسوب می شود اظهار کرد: ما نمی توانیم موضوع اقتصاد را به یک بحث سیاسی تبدیل کنیم چرا که امنیت ملی ما به آن وابسته است، هر کسی بخواهد با موضوع اقتصاد رفتار سیاسی کند در واقع به انقلاب، جامعه و مردم ظلم کرده است.
وی خاطرنشان کرد: باید با همه وجود باور داشته باشیم که مردم ولی نعمت ما هستند و اگر امروز به برکت خون شهدا و مجاهدت های امام (ره) امکان و موقعیتی در اختیار داریم، باید آنها را مغتنم شمرده و در راستای گره گشایی از کار مردم از آنها استفاده کنیم.
وی گفت: هیچ گاه نباید در گره گشایی از کار مردم احساس خستگی کنیم چرا که این موضوع نشانه ضعف در ایمان و باورهای ما است.
براساس این گزارش، آیین تودیع و معارفه شهرداران مناطق 7، 9، 10، 17 ، 18، 19 و 20 پایتخت شامگاه سه شنبه با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.
در این آیین عباس بابازاده جایگزین فرامرز عظیمی در شهرداری منطقه 10، مهدی عباسی جایگزین بهروز محمدزاده در شهرداری منطقه 17 و مصطفی سلیمی شهردار سابق منطقه 21 جایگزین وحید نوروزی در شهرداری منطقه 18 شد.
بر پایه این خبر، از زحمات رضا نگهبان در شهرداری منطقه هفت تقدیر و سعید طلوعی به عنوان شهردار جدید این منطقه معرفی شد.
همچنین محسنی به عنوان شهردار جدید منطقه 9، پیمان قربانی به عنوان شهردار جدید منطقه 19 و سید احمد صفوی به عنوان شهردار جدید منطقه 20 معرفی شدند.
علیرضا دبیر عضو شورای اسلامی شهر تهران روز گذشته در جلسه علنی شورا با بیان اینکه گفته می شود شهرداران هفت منطقه جدید تهران تغییر می کنند، گفت: قصد دخالت دراین امور را نداریم اما شهردار باید در خصوص عزل و نصب این مدیران(طوفان تغییر مدیران شهری در هفت منطقه) به شورا توضیح دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.