رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران از تسلیم شکایت سه نامزد غیرمطرح انتخابات مجلس شورای اسلامی به فرمانداری تهران خبر داد و گفت: پایان وقت اداری امروز (چهارشنبه) آخرین مهلت قانونی دریافت شکایت نامزدهای انتخابات مجلس دهم در این حوزه انتخابیه است.

تسلیم شکایت سه نامزد غیرمطرح مجلس به فرمانداری تهران/شکایتی در خصوص انتخابات خبرگان نداشتیم

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر ناصربخت در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس ارزیابی های اولیه شکایات مطرح شده به لحاظ حقوقی و قانونی خیلی قابل توجه و اهمیت نیستند.
وی تصریح کرد: برای مثال داوطلبی با کسب سه هزار رای در انتخابات مجلس دهم مدعی شده که رای های وی برای نامزد دیگری خوانده شده در حالی که هیچ تشابه اسمی بین این دو نامزد وجود ندارد.
براساس ماده 68 فصل هشتم قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، هیات های اجرایی مراکز حوزه های انتخابیه موظفند از تاریخ تشکیل هیأت اجرائی تـا دو روز پس از اعلام رسمی نتیجه اخذ رأی انتخابات، شکایات واصله را بپذیرند و حداکثر ظـرف هفـت روز از تاریخ دریافت شکایات در جلسه مشترک هیات های اجرائی و نظارت حوزه انتخابیه به آن ها رسیدگی کنند.
بنا به تبصره یکم این ماده کـسانی کـه از نـحوه بـرگزاری انتخابات شکایت داشته باشند مـی تواننـد در مدت هفت روز پس از تاریخ اخذ رای شکایت مستند خود را به دبیرخانه شورای نگهبان تسلیم کنند.
معاون سیاسی و انتظامی فرماندار تهران با اشاره به روند بازرسی و نظارت بر برگزاری انتخابات مجلس دهم یادآور شد: براساس قانون ناظران شورای نگهبان یا بازرسان وزارت کشور در صورت مشاهده هرگونه تخلف در روند اخذ آرا موظفند مورد تخلف را به صورت مکتوب و فوری به فرماندار مرکز حوزه انتخابیه گزارش دهند و فرماندار نیز باید به سرعت برای رفع تخلف و مشکل اقدام کند.
وی اظهار کرد: در روز برگزاری انتخابات در هفتم اسفند گزارش هیچ تخلفی از مراجع قانونی در ارتباط با روند برگزاری انتخابات به فرمانداری تهران واصل نشد.
ناصربخت تاکید کرد: انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری در فضایی امن، سالم و بر مدار قانون برگزار شد و بدیهی است که شکایت خاص قابل توجهی بعد از آن به فرمانداری ارائه نشود.
* نامزدهای مجلس خبرگان رهبری در استان تهران شکایتی به فرمانداری تسلیم نکردند
رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران با اشاره به اینکه مهلت دریافت شکایت نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز امروز پایان می یابد اظهار کرد: تاکنون هیچ شکایتی از سوی داوطلبان این مجلس در حوزه انتخابیه استان تهران به فرمانداری پایتخت ارائه نشده است.
وی خاطرنشان کرد: البته ممکن است نامزدهای مجلس خبرگان رهبری شکایت خود را به ستاد انتخابات وزارت کشور یا شورای نگهبان تسلیم کرده باشند.
براساس ماده 67 قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیأت اجرایی مرکز حوزه انتخابیه باید در مدت دو روز از تاریخ انتشار آگهی نتیجه انتخابـات، شکایات مربوط به انتخابات را دریافت کند.
بنا بر این ماده هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه باید در مدت 48 ساعت با حضور ناظران شورای نگهبان به شکایات نامزدها رسیدگی و نتیجه رسیدگی را صورت جلسه کرده و سه نسخه آن را به وزارت کشور اعلام کند.
همچنین براساس ماده 69 این قانون، کسانی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایت داشته باشند می توانند ظرف یـک هفتـه از تاریخ اخذ رای شکایت خود را به دبیرخانه شورای نگهبان تسلیم کنند.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه گذشته هفتم اسفند برگزار شد.
حوزه انتخابیه تهران دارای 30 کرسی در مجلس شورای اسلامی است که 30 منتخب مردم برای مجلس دهم در روز هفت اسفند انتخاب و به مجلس راه یافتند.
نتیجه نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان تهران روز دوشنبه 12 اسفند از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.