قدس آنلاین/ سینا حسینی: هرچند زمستان امسال، زمستان پر برفی برای علاقه‌مندان به رشته‌های زمستانی نبود، اما با این حال مسؤولان هیأت اسکی و مدیران مجموعه شیرباد برای علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی، نخستین مسابقه جایزه بزرگ آلپاین در رده سنی آزاد را روز جمعه برگزار می‌کنند تا این دوره از رقابت ها در روزهای پایانی سال جاری به اجرا در آید.

«شیرباد» میزبان مسابقات جایزه بزرگ آلپاین

رئیس هیأت اسکی خراسان رضوي با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات جایزه بزرگ، از افتتاح و بهره برداری از محل اقامت ورزشکاران علاقه‌مند به رشته اسکی و ورزش‌های زمستانی در مجموعه پیست شیرباد خبر داد و گفت: همزمان با برگزاری این دوره از مسابقات، شامگاه پنجشنبه  پیست اسکی شب مجموعه شیرباد هم راه اندازی خواهد شد و از این پس علاقه‌مندان به این رشته ورزشی می‌توانند اقامت شبانه روزی در این مجموعه داشته باشند.
علیرضا مختارزاده همچنین از برگزاری مراسم ویژه برای بهره برداری از خوابگاه مجهز پیست شیرباد خبر داد و گفت: علاقه‌مندان به ورزش اسکی می‌توانند با حضور در این مجموعه، از نزدیک نظاره گر مراسم باشکوه افتتاحیه باشند. در این  برنامه که با حمل 22 مشعل و اجرای برنامه‌های نور افشانی با حضور مسؤولان، ورزشکاران و علاقه مندان برگزار خواهد شد، یک اتفاق ویژه ومنحصر به فرد رقم خواهد خورد.
وی همچنین خبر داد: روز جمعه 14 اسفندماه نیز اولین دوره مسابقات جایزه بزرگ اسکی آلپاین رده سنی آزاد آقایان و بانوان در پیست اسکی شیرباد برگزار می‌شود، این برنامه با اجرای مراسم ویژه، ساخت آدم برفی و اهدای جوایز همراه خواهد بود.
رئیس هیأت اسکی خراسان رضوی درباره تعداد نفرات شرکت کننده در این رقابت ورزشی گفت: در این مرحله از رقابت جایزه بزرگ آلپاین، بیش از  25 اسکی باز حرفه ای حضور خواهند داشت که این نفرات روز جمعه در جریان برگزاری مسابقه با هم به رقابت خواهند پرداخت تا در پایان این جدال مهیج، جوایز مسابقه را از آن خود کنند.
مختارزاده با اشاره به اینکه هر ورزشکار برای ورود به این رقابت ها مبلغ 50 هزار تومان به عنوان ورودی پرداخت کرده است، افزود: هزینه‌های نگهداری و برگزاری مسابقات جایزه بزرگ بسیار بیشتر از این مبلغ است، اما به دلیل حمایت از ورزشکاران فعال در این حوزه، هیأت استان خراسان رضوی و مسؤولان پیست شیرباد نهایت همکاری و مساعدت را انجام دادند تا ورزشکاران بتوانند در این حوزه فعالیت حرفه ای داشته باشند.
اما رئیس هیأت اسکی خراسان رضوی به مشکلات فراوان مجموعه شیرباد نیز اشاره کرد و گفت: امیدوارم خبرنگاران رسانه‌های گروهی در جریان پوشش خبری این رقابت ها به مشکلات این مجموعه و دسترسی سخت علاقه‌مندان برای ورود به این مجموعه اشاره کنند تا شاید مسؤولان محترم به فکر برطرف کردن این مشکلات بیفتند تا علاقه‌مندان به این رشته با مشکلات کمتری برای مراجعه به این مجموعه رو به رو شوند.»
مختارزاده در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود طرح مشکلات اساسی این مجموعه از جمله مشکلات ورودی این مجموعه ورزشی، هنوز فکری اساسی برای رفع این معضلات نشده است، گفت: علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی با تحمل این شرایط به این مجموعه می‌آیند، اما بخش قابل توجهی از مردم که علاقه‌مند به حضور در این مجموعه هستند، به دلیل مشکلات فراوانی که برای ورود به این مجموعه وجود دارد، از خیر اسکی در این پیست منصرف می‌شوند که این اتفاق نا امید کننده است.
ما تلاشمان را کرده‌ایم و به ارگان‌های مختلف رفته‌ایم، اما حل بخشی از این مشکلات واقعاً دست ما نیست و به یاری خیلی از ارگان‌ها نیازمند است.

  مشکلی که شیرباد را از استانداردهای جهانی دور کرد
اگر بگوییم راه مهم‌ترین مشکل کنونی پیست شیرباد است، زیاد بی‌راه نگفته ایم! اولین پیست اسکی خراسان رضوی، تنها پیست اسکی کشور است که در کنار جاده احداث نشده و راه دسترسی آسانی ندارد. بیش از 70درصد مسیر رسیدن به شیر باد، آسفالت نیست و در ارتفاع بالا فقط می‌توان با خودروهای شاسی‌بلند حرکت کرد. از روستای دولت‌آباد که نزدیک‌ترین آبادی به این پیست است، حدود 18 کیلومترتا شیرباد، جاده‌ای پر پیچ و خم با شیب زیاد و دره‌های عمیق پیش روی شماست که رانندگی در آن علاوه بر مجهز بودن خودرو، مهارت نیز می‌خواهد. بارندگی در روزهای برفی این مشکل را دو چندان می‌کند و با اینکه پیست در همه روزها باز است، اما بسیاری از علاقه‌مندان اسکی تنها به همین دلیل نمی‌توانند تا شیرباد بیایند. جاده خاکی دولت‌آباد تا شیرباد هم به همت سرمایه‌گذار پیست احداث شده و باوجود قول‌های مسؤولان، هنوز هیچ اقدامی‌ برای آسفالت و حتی زیرسازی این مسیر انجام
 نشده است!
در حالی که پیست شیرباد با امکانات به نسبت خوب و ظرفیت‌های قابل اعتنا، تنها به دلیل مشکل راه دسترسی مهجور مانده است، تپه‌های آب و برق در روزهای برفی با هجوم مردمی‌مواجه می‌شوند که کمترین امکانات لازم برای اسکی را هم ندارند!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.