قدس آنلاین – سبزوار : رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سبزوار از گشایش نخستین نمایشگاه بزرگ صنایع دستی هنرمندان این شهرستان، در آستانه سال جدید، در محل نگار خانه اسرار این شهرستان خبر داد.

گشایش نخستین نمایشگاه صنایع دستی در سبزوار 

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار محمودرضا سلیمانی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت اظهارداشت : در این نمایشگاه آثار 19 تن از هنرمندان در 18 رشته صنایع دستی مختلف از امروز تا نیمه فروردین سال آینده به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: این نمایشگاه در راستای معرفی صنایع دستی، شناساندن توانمندی های هنرمندان این عرصه به مردم، مسئولان و مسافران برپا شده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه سهم درآمدی هنرمندان این شهرستان در حوزه صنایع دستی بسیار پایین است، تصریح کرد : یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه ایجاد درآمد مالی پایدار برای هنرمندان این منطقه است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار ادامه داد : بازارچه دائمی صنایع دستی این شهرستان نیز در روزهای پایانی امسال با هدف جذب گردشگران در محل آرامگاه حاج ملاهادی سبزواری ایجاد می شود.

سلیمانیدر عین حال از ایجاد موزه عرفان و فلسفه با همکاری دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این محل خبر داد .

ساخت صنایع چوبی، خراطی، بافندگی، مسگری، گیوه دوزی، سفالگری، معرق کاشی، تذهیب، فرت بافی، قالی بافی، آهنگری و رنگرزی از جمله صنایع دستی شهرستان سبزوار است. /  انتهای پیام

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.