قدس آنلاین - اراک: فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: کشته شدگان حوادث رانندگی این استان در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش یافته است

کشته شدگان حوادث رانندگی در استان مرکزی چهار درصد کاهش یافت

سرهنگ کیومرث عزیزی گفت: در این مدت ۴۶۰ نفر بر اثر حوادث رانندگی درون و برون شهری در این استان جان خود را از دست داده اند.

وی بیان کرد: از این تعداد ۳۷۰ نفر بر اثر حوادث رانندگی برون شهری جان خود را از دست داده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش شش درصدی را نشان می دهد. فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در ۱۱ ماهه امسال ۹۰ نفر نیز بر اثر حوادث رانندگی درون شهری فوت کرده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش یافته است.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: این آمار مربوط به نیروی انتظامی است و با آمار پزشکی قانونی که با یک تاخیر دو ماهه همراه است، متفاوت است. وی گفت: در ۱۱ ماهه امسال در مجموع ۲۶ هزار و ۶۹۰ نفر به دلیل جرایم مختلف در استان مرکزی دستگیر شده اند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۸۴۷ نفر مرد و بقیه زن هستند. فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: ۱۴ هزار و ۸۱۹ نفر از این افراد دستگیر شده ،بنا به خود اظهاری، بیکار بوده و هیچ شغلی نداشته اند.

وی بیان کرد: در ۱۱ ماهه امسال ۱۰ هزار و ۸۰۷ فقره سرقت در این استان به وقوع پیوسته که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش شش درصدی همراه است. فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: در این مدت بیش از ۸۳ درصد از سرقت ها کشف شده و در راستای کشفیات سرقت ها این استان جزو برترین ها در کشور است. سرهنگ عزیزی بیان کرد: یکی از مهمترین آسیب ها و مشکلات امروز جامعه و استان مرکزی بحث درگیری و نزاع است که این مهم از سال ۹۰ تاکنون هر ساله با افزایش همراه بوده و در ۱۱ ماهه امسال ۲۳۸ نزاع و درگیری منجر به تشکیل پرونده در این استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۹۸ پرونده بوده با رشد ۲۰ درصدی همراه است. وی اظهار کرد: در این مدت پنج هزار و ۳۴۶ کیلوگرم انواع موادمخدر از سوداگران مرگ در استان مرکزی کشف و ضبط شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل که سه هزار و ۱۹۹ کیلوگرم بوده افزایش کشف ۶۷ درصدی را نشان می دهد. فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: در ۱۱ ماهه امسال ۱۱ هزار و ۹۶۲ نفر در رابطه با مواد مخدر دستگیر شده اند که از این تعداد ۵۱۶ نفر قاچاقچی بوده و ۲۶ باند تهیه و توزیع موادمخدر نیز متلاشی شده است.

سرهنگ عزیزی گفت: در این مدت ۶۳۵ فقره پرونده جعل در این استان تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش یافته و بیشتر جعل های صورت گرفته در زمینه اسکناس، اوراق بهادار، مدارک شناسایی، اسناد مالکیت و احکام ماموریت سازمانی بوده است. وی عنوان کرد: در ۱۱ ماهه امسال یکهزار و ۸۷۵ فقره کلاهبرداری در استان مرکزی رخ داده که این جرم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد افزایش یافته اما در زمینه کشف کلاهبرداری ها با افزایش ۱۹ درصدی همراه بوده است. فرمانده انتظامی استان مرکزی در بخش دیگری گفت: در این مدت ۲۶۱ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال انواع کالاق قاچاق در این استان کشف و ضبط شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل بیانگر افزایش کشف ۱۷ درصدی است.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: در بحث کشف سیگار قاچاق در ۱۱ ماهه امسال با توفیقات خوبی همراه بودیم به طوریکه در این مدت چهار میلیون و ۹۵۷ هزار و ۹۰۰ نخ سیگار کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰۵ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: یکی دیگر از آسیب های جامعه و مطالبه های مردم از پلیس برخورد جدی با اراذل و اوباش است که در این رابطه ۱۱۶ نفر دستگیر شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش نشان می دهد. فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: کاهش آمار تخلفات صنفی یکی دیگر از توفیقات بوده که تخلفات صورت گرفته در ۱۱ ماهه امسال صنوف این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است. سرهنگ عزیزی بیان کرد: کاهش وقوع سه درصدی جرایم سایبری، توقیف ۴۱ هزار و ۵۴۳ وسیله نقلیه متخلف با افزایش هفت درصدی توقیف این وسایل نسبت به مدت مشابه سال قبل، برقراری ۴۲۰ هزار و ۳۸۸ تماس با پلیس ۱۱۰، اجرای ۱۵۶مرحله طرح پاکسازی نقاط آلوده، مختومه شدن ۸۴ درصد از پرونده هایی که به واحدهای مددکاری کلانتری رسیده و آموزش چهره به چهره سه هزار و ۲۹۶ نفر از دیگر توفیقات در ۱۱ ماهه امسال بوده است.

وی در خصوص چهارشنبه آخر سال نیز گفت: رسانه ها در این راستا وظیفه سنگینی برعهده دارند و باید اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان را از خطرات موادمحترقه آگاه سازند و پلیس در راستای مبارزه با این مواد ۴۸ هزار و ۴۳۱ عدد مواد محترقه پرخطر کشف و ضبط کرده و در این رابطه ۱۰ نفر نیز دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: پلیس به هیچ عنوان مخالف شادی مردم نیست و در کنار آنها است اما با افرادی که مخل نظم اجتماعی شوند، برخورد می کند. سرهنگ عزیزی اظهار کرد: راه بندان و بستن خیابان ها در شب چهارشنبه آخر سال خط قرمز پلیس است و انتظار است مردم تعامل خوبی با ماموران داشته باشند و خانواده ها مراقبت های لازم را از فرزندان خود داشته باشند تا شاهد حوادث ناگوار و غیرقابل جبران نباشیم. وی در خصوص ایام نوروز نیز گفت: تدابیر لازم برای ارتقاء امنیت در ایام نوروز و ارائه خدمات مطلوب به مردم و مسافران اندیشیده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.