قدس آنلاین- لرستان: با توجه به آمار و تجزیه و تحلیل تصادفات در پلیس راه استان ، تصادفات جاده‌ای استان لرستان طی ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش‌ داشته است.

کاهش ۱۲درصدی تلفات جاده ای در لرستان

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، رییس پلیس‌راه استان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات پلیس‌ راه استان برگزار شد گفت: تصادفات جاده‌ای استان لرستان طی ۱۱ ماهه امسال ۱۲ درصد کاهش‌ یافت.

سرهنگ مرتضی چغلوند با اشاره به اینکه 32 درصد از تصادفات امسال مربوط به راه‌های روستایی است افزود: میزان تصادفات رانندگی در جاده های روستایی استان طی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت:  در استان لرستان 68 نقطه حادثه خیز وجود دارد که توانسته ایم 22 نقطه حادثه خیز  آن را را حذف کنیم.

سرهنگ چغلوند افزود : حادثه خیز ترین نقاط استان لرستان،محور ازنا به شاه زند،اسلام آباد به خرم آباد وخرم آباد پلدختر است.

رییس پلیس‌راه استان با اشاره به آموزش های ترافیکی ، عنوان کرد: طی امسال هزار و ۵۸ دهیار روستاهای لرستان آموزش های ترافیکی و پیشگیری از تصادفات رانندگی را فرا گرفته اند.

 چغلوند در ادامه افزود:طی 11ماهه گذشته ۱۶ هزار و ۴۵۸ نفر از رانندگان حوزه حمل و نقل بار استان، دو هزار ۴۸۸ نفر از دانش آموزان مدارس حاشیه راههای استان و ... آموزش های فرهنگ ترافیکی را فرا گرفته اند.

وی با اشاره به عملکرد پلیس راه استان گفت: پلیس راه استان در طرح تابستانه کارنامه موفقی داشته و از جمله پلیس‌ راه‌های موفق در کشور شناخته شد به‌ طوری‌ که 50 درصد تصادفات در طرح تابستانه کاهش یافت؛ اقدامات پلیس راه استان در طرح زمستانه نیز موفق بود و در اجرای این طرح نیز شاهد کاهش تصادفات بودیم.

چغلوند با عنوان اینکه پلیس‌راه استان لرستان در کارنامه یگانی خود رتبه دوم کشور را کسب کرد تصریح کرد: در طرح اربعین، پلیس‌ راه استان موفق عمل کرد به‌ طوری‌ که در این طرح در سطح جاده‌های استان فقط یک نفر تلفات جانی داشتیم که به علت خواب‌آلودگی تصادف رخ‌داده بود.

رییس پلیس راه استان از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح نوروزی در محورهای استان خبر داد و گفت: 110اکیپ خودرویی به صورت محسوس و نا محسوس تخلفات جاده ای را رصد خواهند کرد.

وی از ارجاع هشت هزار و ۹۰۵ خودرو حادثه ساز و توقیف پنج هزار و ۴۵۴ دستگاه موتورسیکلت به دلیل عدم استفاده راکبان آنها از کلاه ایمنی و همچنین حرکات نمایشی غیر مجاز  و ... به پارکینگ خبر داد و گفت: 490 دستگاه خودرو با بیش از یک میلیون تومان خلافی بررسی و شناسایی شدند.

وی در ادامه به محور کوهدشت به زانوگه اشاره کرد وافزود: روزانه بیش از هزار و 200 دستگاه نفت‌کش عراقی  از این محور تردد می‌کند.

رییس پلیس راه استان تأکید کرد: تصادفات تانکرهای عراقی در محور کوهدشت به زانوگه سبب خسارت زدن به محیط‌زیست می‌شود که ضروری است محور کوهدشت به زانوگه چهارخطه شود.

وی اضافه کرد: تصادفات تانکرهای عراقی در این محور باعث خسارت هایی به  محیط زیست و  زیر ساخت های عمرانی منطقه شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.