با فروکش کردن تب اسکار و حواشی اش، بد نیست نگاهی بیندازیم به پروژه های آتی مهم ترین نامزدها و برنده های مجسمه طلایی در سال ۲۰۱۶.

 کریستین بیل در نقش یوسف اسلام؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، با فروکش کردن تب اسکار و حواشی اش، بد نیست نگاهی بیندازیم به پروژه های آتی مهم ترین نامزدها و برنده های مجسمه طلایی در سال 2016.

نامزدها و برندگان اسکار بهترین فیلم:
اگر از بخش مربوط به تهیه کنندگان، یعنی اسکار بهترین فیلم آغاز کنیم، نام هایی چون مایکل شوگر، برد پیت و آرنون میلچان را می بینیم. شوگر یکی از تهیه کنندگان فیلم برنده اسکار «اسپاتلایت» است. او برای امسال 2 سریال «13 Reasons Why» و «The OA» را برای نتفلیکس تهیه خواهد کرد. وی هم چنین در راس فیلم سینمایی «Collateral Beauty» هم قرار گرفته. اثری به کارگردانی دیوید فرانکل و با بازی چهره هایی چون ویل اسمیت، کیت وینسلت، کرا نایتلی، هلن میرن، ادوارد نورتون، نائومی هریس و مایکل پنیا که می تواند یکی از پر ستاره ترین فیلم های امسال باشد. این اثر 16 دسامبر 2016 روی پرده خواهد رفت و با توجه به تاریخ اکرانش شاید بتواند یکی از فیلم های مهم فصل جوایز آینده لقب گیرد. خصوصا در بخش های بازیگری.

استیو گالین یکی دیگر از تهیه کنندگان فیلم «اسپاتلایت» است که «سه 9» (Triple Nine) و «روز باسیل» را برای اکران امسال دارد. او با مایکل شوگر در سریال «13 Reasons Why» همکاری می کند. این سریال که بر مبنای رمانی به همین نام است، راوی داستان دختر جوانی می باشد که خود کشی می کند اما پیش از آن، حرف های آخرش را روی یک نوار کاست ضبط و آن را برای 13 نفری که هر کدام به دلایلی در تصمیمش دخیل بوده اند ارسال می کند. هنوز تاریخ پخشی برای سریال جدید شب اینترنتی که نتفلیکس اعلام نشده اما قرار است امسال برای دانلود روی سایت قرار گیرد. البته سابقه نشان داده هر وقت بهترین های اسکار یک سال سراغ ساخت سریالی در همان سال رفته اند، پروژه جدید چندان چنگی به دل نزده و بعضا حتی برای فصل دوم هم تمدید نشده است. اما شاید استاندارد های بالای نتفلیکس باعث تفاوت شرایط این یکی شود.

برد پیت تهیه کننده و بازیگر فیلم نامزد اسکار «The Big Short» امسال با دو فیلم سینمایی دوباره در قامت تهیه کننده باز می گردد. او «شهر گمشده از» را به کارگردانی جیمز گری تهیه می کند. همین طور «ماشین جنگی» را هم برای شبکه نتفلیکس پشتیبانی خواهد کرد. در این فیلم که به کارگردانی دیوید میچود ساخته می شود خود برد پیت بازی هم کرده. سر بن کینگزلی، تافر گریس و ویل پولتر از دیگر بازیگران این فیلم هستند. اگرچه هنوز داستان این فیلم مشخص نشده اما با توجه به انتاب لوکیشن آن احتمالا مضمونی سیاسی دارد. گفته می شود سازندگان «ماشین جنگی» به ابوظبی پایتخت امارات رفته اند و در بخش هایی از این شهر دکور کابل پایتخت افغانستان را زده اند. همین طور ساختمانی قدیمی در این شهر را تبدیل به سفارت آمریکا در کابل کرده اند و خیابانی را هم به عنوان مرز فلسطین درست کرده اند. همین طور راس الخیمه، یکی دیگر از شهر های امارات هم در نقش روستایی پاکستانی ظاهر شده است. بخش هایی از این فیلم هم در انگلستان مقابل دوربین می رود.

آرنون میلچان جاسوس سابق موساد و تهیه کننده فعلی هالیوود بعد از تهیه دو فیلم نامزد اسکار بهترین فیلم امسال، «The Big Short» و «بازگشته» در سال 2016 فقط تهیه کننده فیلم «کیش یک آدمکش» است. اثری که با اقتباس از روی بازی مشهوری به همین نام در حال ساخته شدن است و در آن مایکل فاسبندر و ماریون کوتیار ایفای نقش می کنند. میلچان همین طور فیلم «درمانی برای خوبی» ساخته گور وربینسکی را هم تهیه خواهد کرد. اثری که در سکوت کامل خبری در حال ساخته شدن است و به جز چند بازیگر گمنام اطلاعات دیگری از آن منتشر نشده است. البته از گور وربینسکی بعید است فیلمی اسکار ببر بسازد اما اگر بدانیم که میلچان در سه سال اخیر تهیه کننده فیلم های «بازگشته»، «The Big Short»، «مرد پرنده ای» و «12 سال بردگی» بوده و «دختر گمشده» و «نوح» را هم به ترتیب برای دیوید فینچر و دارن آرانوفسکی تهیه کرده، آن وقت شاید.... . مغول جدید هالیوود بعید است امسال در اسکار حضور نداشته باشد.

 

بهترین کارگردانی:

الخاندرو گونسالس اینیاریتو دو سال پشت هم توانست اسکار بهترین کارگردانی را بگیرد. او در این دوسال مجموعا 4 جایزه اسکار هم برده که آماری فوق العاده برای یک کارگردان غیر آمریکایی است. بعد از دو پروژه سنگین «مرد پرنده ای» و «بازگشته» به نظر می رسد اینیاریتو کمی خودش را استراحت می دهد تا برای ساخت سریال جدیدش آماده شود. شبکه استارز قرار است سریالی به نام «آن یک درصد» را بسازد که خالق و نویسنده آن الخاندرو جی. اینیاریتو است. در پروسه نوشتن این سریال به جز اینیاریتو، آرماندو بو، نیکولاس جیاکوبون و الکساندر دینلاریس جونیور هم دخیل بوده اند که هر چهار نفر برای فیلم «مرد پرنده ای» موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمنامه ارجینال شدند. این سریال که با بازی اد هریس، اد هلمس و هیلاری سوانک ساخته خواهد شد داستان مردی 40 ساله به نام آلفرد است که در مزرعه پدر زنش کار می کند. او 20 سال است ازدواج کرده و دو فرزند هم دارد. مشکلات اقتصادی مزرعه زندگی را برای همه سخت کرده و آلفرد هم علاقه دارد به یک شهر بزرگ مهاجرت کند اما نمی تواند از تنها منبع درآمدش هم چشم پوشی کند. اگرچه تقدیر برای او طور دیگری رقم خورده است. بلیط بخت آزمایی وی برنده می شود و حالا او فرصت دارد تا با نادیده گرفتن برگه های طلاق همسرش که پر شده و علیرغم تحقیر های پدر زنش، مزرعه را نجات دهد. اما او رویاهای دیگری را هم در سر دارد. اینیاریتو شخصا دو قسمت اول سریال را کارگردانی می کند تا شیوه تصویر خاص آن را به بقیه کارگردانان سریال هم آموزش دهد. فصل اول این مجموعه 10 قسمت است که از سال آینده روی آنتن می رود.

لنی آبراهامسن کارگردان «اتاق»، تام مک کارتی کارگردان «اسپاتلایت»، جرج میلر کارگردان «مکس دیوانه: جاده خشم» و آدام مک کی کارگردان «The Big Short» فعلا برنامه اعلام شده ای برای کارگردانی پروژه ای ندارند. هر چند جرج میلر به عنوان تهیه کننده، قسمت اول فیلم سینمایی ابرقهرمانی «لیگ عدالت» را خواهد ساخت و کار بر روی قسمت بعدی «مکس دیوانه» را هم به زودی آغاز خواهد کرد. پروژه دوم هنوز کارگردانی ندارد.

بهترین بازیگر نقش اول مرد:

لئوناردو دی کاپریو بازیگر برنده اسکار نقش اول امسال هنوز برنامه ای قطعی برای بازی ندارد. در عوض تهیه چند فیلم سینمایی و مستند را برای نیمه دوم سال 2016 و سال 2017 برعهده دارد. اگرچه شایعاتی هست که دی کاپریو در پروژه بعدی مارتین اسکورسیزی که هنوز رسما هم اعلام نشده حضور خواهد داشت.

بر خلاف دی کاپریو اما برایان کرانستون سر شلوغی دارد. او همین الان انیمیشن «پاندای کنگ فو کار 3» را روی پرده دارد که در آن صدا گذاری کرده است. اواخر ماه مارچ با «Get a job» دوباره به رده نقره ای باز می گردد و در آن همبازی مایلز تلر و آنا کندریک شده است. او همین طور برای تابستان هم یک فیلم آماده اکران دارد و پاییز هم در فیلمی به کارگردانی جیمز فرانکو حضور پیدا خواهد کرد. حضور کرانستون در دو فیلم سینمایی هم قطعی شده اما هنوز هیچ تاریخی برای اکران آنها ذکر نشده است. گفتنی است جی روچ کارگردان «ترامبو» در حال ساخت یک فیلم تلویزیونی به نام «All the way» برای شبکه HBO است که در آن آنتونی مکی، ملیسا لئو، فرانک لانگلا و.. بازی کرده اند. کرانستون در این فیلم نقش رئیس جمهور جانسون را بازی خواهد کرد. گفته می شود این فیلم در ماه می از شبکه HBO پخش شود.

مت دیمون بازیگر فیلم «مریخی» هم امسال دو فیلم دارد. یکی «جیسون بورن» به کارگردانی پل گرین گراس که بازگشت دیمون به نقش مورد علاقه خودش در مجموعه «بورن» است. دیگری یک فیلم چینی به نام «دیوار بزرگ (دیوار چین)» است که ژانگ ییمو آن را کارگردانی کرده. هنرمند معروف چینی که خرس های طلا و نقره برلین، جایزه هیئت ژوری کن و بهترین فیلم خارجی زبان بفتا را در کارنامه اش دارد و وظیفه کارگردانی افتتاحیه و اختتامیه المپیک 2008 پکن را هم بر عهده داشته. فیلم اول جولای امسال و فیلم دوم دسامبر 2016 روی پرده سینماها می رود.

مایکل فاسبندر هم قرار است در 5 فیلم سینمایی برای سال 2016 بازی کند. او همین طور در دو فیلم سال 2017 هم حضور خواهد داشت. «مردان ایکس: آپوکالیپس»، «کیش یک آدمکش»، «نوری میان اقیانوس ها» و «آدم برفی» از مهم ترین آثار آینده استیو جابز سینمای هالیوود است. فاسبندر همین طور در قسمت جدید فیلم «بیگانه» به کارگردانی رایدلی اسکات هم بازی خواهد کرد. او بازیگر «بی وزن» اثر جدید ترنس مالیک هم هست. ساخته جدید ترنس مالیک به جز مایکل فاسبندر، ریان گوسلینگ، کریستین بیل، ناتالی پورتمن، کیت بلانشیت و رونی مارا را هم دارد.

ادی ردمین بازیگر برنده اسکار نقش اول مرد در سال گذشته و نامزد این جایزه در سال جاری هم فعلا فقط فیلم «جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنان» را در برنامه اش دارد. اثری از خالق مجموعه «هری پاتر» که در همان دنیای جادوگری اتفاق می افتد و ردمین نقش اصلیش را ایفا می کند.

بهترین بازیگر نقش اول زن:

بری لارسن بازیگر برنده اسکار امسال در یک فیلم هندی- انگلیسی موزیکال حاضر خواهد بود. پس از آن در کنار سیلین مرفی و ارمی همر در «Free Fire» بازی خواهد کرد. فیلم «کنگ: جزیره جمجمه» هم با بازی او ساخته خواهد شد که مشتق شده از «کینگ کنگ» است و تنها فیلم هالیوودی آینده خانم بازیگر. دو فیلم قبل تر از ساخته های مستقل به حساب می آیند و هیچ یک از کمپانی های درجه یک هالیوودی پشت آنها نیستند.

کیت بلانشیت بازیگر برنده دو جایزه اسکار بازیگری هم در سه فیلم حاضر خواهد بود. اولی همان ساخته جدید ترنس مالیک است که توضیح داده شد. دو فیلم دیگر اما کاملا متفاوت از یکدیگرند. «سفر زمان» مستندی است که آن را هم ترنس مالیک کار کرده و برد پیت و کیت بلانشیت راویان آن هستند و دومی «کتاب جنگل: ریشه ها» است که به کارگردانی اندی سرکیس ساخته می شود و تیم پر ستاره ای هم دارد. بندیکت کامبربچ و کریستین بیل و نائومی هریس از دیگر بازیگران آن هستند.

جنیفر لاورنس هم دو فیلم برنامه ریزی شده دارد. بازی در کنار مایکل فاسبندر در «مردان ایکس: آپوکالیپس» و حضور در ساخته جدید کارگردان «بازی تقلید» برنامه های او تا پایان سال 2016 هستند. ساخته جدید مورتن تیلدام می تواند یکی از فیلم های مهم فصل جوایز آینده باشد. آیا لاورنس به خاطر این فیلم در 26 سالگی، برای پنجمین بار نامزد اسکار می شود؟

شارلوت رمپلینگ همسر سابق ژان میشل ژار و عروس موریس ژار موزیسین مشهور فیلم «محمد رسول الله» مصطفی عقاد، بعد از «45 سال» که به خاطرش نامزد اسکار هم شد در سریال «جاسوس لندن» برای شبکه بی بی سی بازی کرده است. این بازیگر 70 ساله در فیلم بریتانیایی «حس یک پایان» هم بازی کرده که در مرحله پس از تولید قرار دارد.
شگفتی ساز اسکار امسال هم سیرشا رونان بود. بازیگر 21 ساله ای که به خاطر یک فیلم مستقل نامزد اسکار شد. او امسال دو فیلم «وینسنت عاشق» و «مرغ دریایی» را دارد. البته با توجه به اطلاعاتی که از پشت صحنه این آثار داریم بعید به نظر می رسد که  کار خاصی در فصل جوایز بعدی کنند. رونان که امسال در یکی از نمایشنامه های آرتور میلر هم حاضر بوده و اجرای تئاتر هم داشته، دو فیلم اعلام شده هم برای سال 2017 دارد که اطلاعات زیادی از آنها در دست نیست.

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد:

مارک رایلنس برنده اسکار این بخش قرار است در فیلم جدید استیون اسپیلبرگ «غول بزرگ دوست داشتنی» بر مبنای اثری از رولد دال بازی کند. همین طور تئاتری از خودش را هم روی صحنه می برد. اما احتمالا جذاب ترین فیلم او «دانکرک» است که در با تام هاردی، دیگر نامزد این بخش همبازی شده. این فیلم ساخته جدید کریستوفر نولان است و به جز هاردی و رایلنس، کنت برانا را هم در جمع بازیگرانش دارد. «دانکرک» 21 جولای 2017 روی پرده خواهد رفت.

کریستین بیل در دو فیلم پیش تر توضیح داده شده «کتاب جنگل: ریشه ها» و «بی وزن» ترنس مالیک بازی خواهد کرد. همین طور وی در «قول» یکی از اضلاع مثلث عشقی فیلم است. اثری که در روزهای پایانی امپراطوری عثمانی روایت می شود و در آن اسکار آیزاک و شارلوت لوبون هم بازی خواهند کرد. شایعه شده بیل در فیلم آینده الیور استون که «قطار صلح» نام دارد هم بازی خواهد کرد و نقش کت استیونس/ یوسف اسلام را بر عهده خواهد داشت که اگر این شایعات رنگ و بوی حقیقت بگیرد می تواند یکی از متفاوت ترین نقش های کارنامه کاری بیل باشد. بازیگر نقش بتمن در مجموعه «شوالیه تاریکی» کریستوفر نولان همین طور در فیلم جدید اسکات کوپر، «دشمن» هم بازی خواهد کرد.
تام هاردی به جز «دانکرک» کریستوفر نولان، در قسمت بعدی «مکس دیوانه» هم حضور خواهد داشت. بازیگر فیلم های «تلقین» و «بازگشته» در سریال مشترک بی بی سی 1 و FX، «تابو» هم حاضر خواهد بود. سریالی در مورد جیمز دلانی که در 1800 یک امپراطوری کشتی سازی راه می اندازد.

مارک رافلو در قسمت دوم «اکنون مرا می بینی» و قسمت سوم مجموعه «ثور» بازی خواهد کرد. او در «ثور: رگناروک» نقش هالک را بر عهده دارد و گفته می شود کیت بلانشیت هم در آن بازی خواهد کرد.

سیلوستر استالونه که امسال بعد از 40 سال راکی را نامزد اسکار کرد، در دو انیمیشن برای یک کمپانی چینی و سونی صداگذاری خواهد کرد. او همین طور در فیلم «اسکارپا» هم نقش اصلی را بر عهده خواهد داشت.

بهترین بازیگر نقش مکمل زن:

آلیشیا ویکندر برنده اصلی این بخش در «جیسون بورن» هم بازی مت دیمون خواهد بود. او در «نوری میان اقیانوس ها» هم همبازی مایکل فاسبندر است تا در آثار بعدی خود، با دو تن از نامزدهای بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد امسال همبازی شده باشد. او در «تب گل لاله» هم همبازی برنده دو جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، کریستوف والتز خواهد بود.

جنیفر جیسون لی یکی از معدود نامزدی های فیلم «هشت نفرت انگیز» کویینتین تارانتینو را در اسکار امسال رقم زد. او امسال ابتدا «آمیتیویل: بیداری» روی پرده سینما خواهد داشت و پس از آن هم در «LBJ» همبازی وودی هارلسون و ریچارد جنکینز شده است. او سال آینده هم در بازسازی سریال «Twin Peaks» حضور خواهد داشت.

رونی مارا و زوج هنریش در فیلم «کارول»،  کیت بلانشیت در «بی وزن» ترنس مالیک حضور خواهند داشت. «Una»، «The Secret Scripture»، «اکتشاف» و «شیر» پروژه های بعدی این بازیگر جوان هستند. او در «شیر» همبازی نیکول کیدمن و دیو پاتل است. جالب آن که مارا در انیمیشن جدید خالقان «کارولین» و «پارانورمن» هم حاضر خواهد بود و در کنار ستاره هایی چون شارلیز ثرون و متیو مک کانهی و رالف فاینس وظیفه صداگذاری را بر عهده دارد.

ریچل مک آدامز هم پس از «اسپاتلایت» به جمع هنرمندان فیلم های ابرقهرمانی کمپانی مارول خواهد پیوست و در «دکتر استرنج» همبازی بندیکت کامبربچ خواهد بود.
کیت وینسلت بازیگر برنده گولدن گلوب فیلم «استیو جابز» امسال در «خیاط» هم بازی کرد. فیلمی استرالیایی که در جوایز فیلم این کشور نامزد 19 جایزه شد و شش جایزه را هم به خودش اختصاص داد. از جمله جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای کیت وینسلت. او در «سه نه» (Triple Nine) و «Collateral Beauty» هم حضور خواهد داشت که توضیحشان قبلا داده شده است.

دیگر نامزدها و برندگان:

گفته می شود لاسلو نمس، کارگردان فیلم اولی مجارستانی که به خاطر «پسر سائول» توانست اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را از آن خودش کند به زودی فیلم جدیدش «غروب» را خواهد ساخت. هنوز اطلاعات جدیدی از این فیلم منتشر نشده است.

آدام مک کی کارگردان و نویسنده برنده اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی فیلم «The Big Short» که امسال فیلمنامه «مرد مورچه ای» را هم نوشته بود کار بر روی فیلمنامه «مرد مورچه ای 2» را هم آغاز کرده است.

درو گودار نویسنده فیلمنامه «مریخی» هم امسال فصل دوم سریال «دردویل» را از شبکه نتفلیکس دارد. او همین طور فیلمنامه اثر ابرقهرمانی «شش شیطان صفت» را هم برای کمپانی مارول خواهد نوشت. اثری که خارج از دنیای سینمایی دیزنی- مارول قرار می گیرد و احتمالا توسط کمپانی سونی ساخته شود. گودار همین طور فیلمنامه «روبوکالیپس» را هم باید بنویسد.

برادران کوئن که امسال به خاطر نوشتن فیلمنامه «پل جاسوس ها» نامزد اسکار بهترین فیلمنامه ارجینال شده بودند، به تازگی از فیلم جدیدشان «درود بر سزار» رونمایی کرده اند. اثری پر ستاره با حضور جرج کلونی، چانینگ تاتوم، اسکارلت جوهانسون، جاش برولین، رالف فاینس و... . این فیلم افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم برلین را هم بر عهده داشت.
انیو موریکونه موزیسین برنده اسکار بهترین موسیقی متن فیلم «هشت نفرت انگیز» هم ساخت موسیقی دو اثر جدید جوزپه تورناتوره را بر عهده گرفته است. «مکاتبه» ژانویه امسال در ایتالیا اکران شد و «لنینگراد» که در سال 2017 روی پرده سینماها می رود.

امانوئل لوبزکی فیلمبردار برنده سه جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری در سه دوره اخیر مراسم سالانه آکادمی هم امسال در فیلم «بی وزن» ترنس مالیک حاضر خواهد بود. فیلمی پر ستاره که ممکن است یکی از اثار اصلی فصل جوایز آینده باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.