معاون صنایع دستی کشور در مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع دستی موسسه سلام به ضرورت حمایت از شرکت‌های خصوصی اشاره و بیان کرد: برای رسیدن به صادرات یک میلیارد دلاری به ۱۰۰ موسسه خصوصی نیاز داریم.

صد موسسه خصوصی برای صادرات یک میلیارد دلاری صنایع دستی لازم است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، بهمن نامور مطلق در مراسم افتتاح نمایشگاه «سلام» که به ارائه آثار فاخر صنایع دستی در هتل پارسیان آزادی می‌پردازد، گفت: موسسه «سلام» برنامه بسیار خوبی تدارک دیده، این یک نمایشگاه نیست بلکه یک موزه فاخر است و ای کاش فضایی وجود داشت تا این آثار به صورت دائم در آن فضا به نمایش گذاشته می‌شد.

معاون صنایع دستی کشور به ضرورت وجود ۱۰۰ واحد بزرگ تجاری در زمینه صنایع دستی اشاره و بیان کرد: ما برای رسیدن به اهداف بلند خود در زمینه صنایع دستی و داشتن یک میلیارد دلار صادرات در این زمینه، به ۱۰۰ موسسه بزرگ تجاری نیاز داریم؛ در حالی که تعداد موسسه‌ها و واحدهای بزرگ تجاری ما به کمتر از ۱۰ واحد می‌رسد، بنابراین ما وظیفه داریم از شرکت‌هایی چون مجتمع سلام حمایت کنیم و تعداد این موسسه‌ها را گسترش دهیم.

نامور مطلق به اتفاقات پس از برجام اشاره کرد و افزود: ما بازارهای خود را با کم‌تدبیری یا بی‌تدبیری مسئولان دولت گذشته از دست داده‌ایم. برجام امید تازه‌ای دمیده و ما باید از این امکان بهره ببریم. حالا که محدودیت‌ها بسیار کم شده و ما مشکل قانونی در زمینه صادرات صنایع دستی نداریم، باید مسیر تجارت و صادرات صنایع دستی را گسترش دهیم؛ چرا که تجارت صنایع دستی هم ارز آور است و هم به صادرات فرهنگ و هویت ما می‌انجامد.

در این مراسم از هنرمندان برجسته صنایع دستی در رشته‌های مختلف تقدیر شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.