قدس آنلاین - ایلام: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: ۳ هزار اصله نهال به یاد ۳ هزار شهید ایلامی کاشت می شود.

کاشت ۳ هزار اصله نهال به یاد ۳ هزار شهید ایلامی

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سلیمان رستمیان در نشست خبری با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان در آستانه فرا رسیدن 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید، با تبریک روز شهداء و با بیان اینکه ایثاگران استان ایلام دنبال مطالبه گری نیستند، اظهارداشت: در حال حاضر چهار هزار ایثارگر ایلامی بیکارند و مهمترین خواست جامعه ایثارگری استان، اجرای قوانین مرتبط است.

وی با اشاره به اینکه تحقق خواست جامعه ایثارگری نیازمند پشتوانه اجرایی و اعتباری است، افزود: یکی از این قوانین اختصاص سهمیه 25 درصدی استخدام ویژه فرزندان شهدا و جانبازان بالای 25 درصد در دستگاه های اجرایی است که این سهمیه جوابگوی رفع این مشکل نیست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به فراهم کردن اشتغال 400 نفر از جامعه ایثارگران استان در دستگاه های اجرایی در سال جاری اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: از یک طرف ظرفیت های استخدامی دولت روز به روز کاهش یافته و از طرف دیگر با تعداد زیادی از تحصیل کرده های جامعه ایثارگران مواجه هستیم، بطوریکه اکنون شمار ایثارگران بیکار این استان به مرز چهار هزار نفر رسیده است.

سلیمان رستمیان با بیان این مطلب که معضل بیکاری تنها مشکل جامعه هدف این نهاد نیست بلکه به دغدغه اصلی ایثارگران تبدیل شده است، تصریح کرد: یکی از برنامه های ما برای اشتغال جامعه هدف پرداخت تسهیلات اشتغالزایی است که با توجه به ظرفیت های پایین استان در ایجاد کارگاه های زودبازده و بخش خصوصی، درصد پایینی از تسهیلات اشتغال زایی منجر به اشتغال پایدار می شود.

وی با انتقاد از عدم توجه برخی دستگاه ها و سازمان ها به اجرای قوانین مرتبط با ایثارگران، بیان داشت: بخشی از این قوانین نیاز به پشتیبانی و حمایت دارد که باید ارگان های مرتبط همکاری خود را برای اجرای آنها با این نهاد مضاعف کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام توسعه و حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را حائز اهمیت دانست و ادامه داد: چنانچه تفکر و روحیه ایثارگری در بین عموم مردم جامعه و جریان های سیاسی کشور احیا شود بسیاری از مسایل و معضلات اجتماعی جامعه رفع خواهد شد.

سلیمان رستمیان به ساخت مجتمع فرهنگی، ورزشی ایثارگران استان اشاره کرد و افزود: عملیات ساخت این مجتمع از سال 86 در سه فاز آغاز شده که تاکنون دو فاز آن به بهره برداری رسیده ولی فاز سوم به علت عدم تامین اعتبار تاکنون مورد بهره برداری قرار نگرفته و با رایزنی انجام گرفته با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام قول مساعد برای تامین اعتبار این مجموعه در سال آینده داده شده است.

وی با اشاره به اینکه سه هزار اصله نهال به یاد سه هزار شهید استان کاشت می شود، بیان داشت: تجلیل از پرستاران ایثارگر، رونمایی از کتاب وصایای شهدای استان، تجلیل از مادران و همسران شهدا، سرکشی از خانواده های ایثارگران، اجرای برنامه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس و برگزاری نمایشگاه ویژه شهدای کودک از دیگر برنامه های این نهاد به مناسبت هفته بزرگداشت شهداست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام تعداد شهدای این استان را سه هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: استان ایلام بیش از 11 هزار و 400 جانباز و 332 آزاده تقدیم نظام اسلامی کرده به طوری که 11 درصد جمعیت این استان را جامعه ایثارگران تشکیل می دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.