ردپای دیگری از بلال اردوغان در همراهی با داعش

یک ماه پیش اخباری از کشف فعالیت‌های قاچاق مجموعه‌ای از شرکت‌های وابسته به «بلال اردوغان» فرزند پرحاشیه رئیس ‌جمهور ترکیه در بندر والنسیای اسپانیا به رسانه‌های جهان راه یافت.
دولت اسپانیا رد شرکت‌هایی را گرفته بود که در پوشش فعالیت‌های قانونی، به خرید و فروش نفت ارزان داعش به برخی از مشتری‌های اروپایی فعالیت می‌کردند. پرونده این فعالیت‌های قاچاق، پیش از آنکه به یک موج رسانه‌ای تبدیل شود بسته‌شد و افکار عمومی هرگز از نتایج آن مطلع نشد. این همه در حالی بود که دولت ترکیه همواره از اتهام فروش غیرقانونی نفت داعش توسط خانواده رئیس‌جمهور طفره‌رفته و حتی چند ماه پیش وقتی دستگاه‌ امنیتی روس‌ها برای نخستین بار این ماجرا را افشا کرد، اردوغان مدعی شد چنانچه آن‌ها بتوانند ادعای خود را اثبات کنند از قدرت کناره‌گیری خواهد کرد. اکنون به فاصله اندکی از آن ماجرا، اخبار عجیب دیگری از بندر مورد علاقه بلال اردوغان در اروپا به رسانه‌های جهان درز کرده است. دویچه‌‌وله در گزارشی افشاگرانه خبر داده است پلیس اسپانیا بیش از 20 هزار دست یونیفرم نظامی را که برای نیروهای داعش و جبهه‌النصره خریداری شده‌بود دربندر والنسیای این کشور کشف کرده‌است. بنابر گزارش دویچه‌وله، این محموله عظیم در گمرکات اسپانیا تحت عنوان لباس‌های دست دوم از سوی شرکت‌های سفارش دهنده ثبت‌شده و قرار بود به واسطه‌های این دو گروه تروریستی تحویل شود. وزارت کشور اسپانیا اعلام کرده‌است، با این تجهیزات می‌توان یک ارتش بزرگ را برای نبرد مجهز و آماده کرد. پلیس این کشور ابتدا شبکه‌ای از دلالان را در اوایل فوریه جاری شناسایی و متعاقب آن هفت نفر از مظنونان مرتبط با آنان که از حامیان شناخته‌شده گروه‌های تروریستی در اروپا هستند را دستگیر کرد. این افراد که با انواع فعالیت‌های اقتصادی و تأسیس شرکت‌های پوششی، از گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه و عراق حمایت مالی و لجستیکی کرده، در آخرین اقدام، این محموله بزرگ لباس‌های نظامی را تدارک دیده بودند.
این خبرها و انبوه خبرهای ریز و درشت مشابه که از فعالیت آشکار حامیان تروریست‌ها در اروپا حکایت دارد همه روزه از رسانه‌های غربی شنیده می‌شود و سران این ممالک متوجه نیستند که بی‌اعتنایی به چنین دسیسه‌هایی می‌تواند فجایعی نظیر آنچه در فرانسه رخ داد را تکرار کند. اروپا یک بار برای همیشه باید تکلیف شرکت‌های صوری و عظیم وابسته به ترکیه و
آل سعود را که عملاً این قاره را به عقبه گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه بدل کرده‌اند روشن کرده و عوامل پشت پرده این شیطنت‌ها را به پای میز محاکمه بکشاند. اما به نظر می‌رسد علیرغم ادعاهای فراوان سران اروپایی، آن‌ها ترجیح می‌دهند در این مواقع چشم خود را بر حقایق ببندند و این رفتار البته می‌تواند برای آنان و مردم بیگناه و شهروندانشان عواقب هولناکی به دنبال داشته باشد و آن زمانی است که نظیر فجایع پاریس، این مار زهرآگین سر چرخانده و متولیان خود را نیش بزند!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.