رییس کانون کارآفرینان خراسان رضوی گفت: باید میان کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی زبان مشترک ایجاد شود.

 دانشگاه کارآفرین تولید کند نه فارغ التحصیل بیکار

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از عصر هشتم، محمدحسن روشنک رییس کانون کارآفرینان خراسان رضوی در پنجمین کنفرانس ملی دانشجویی کارآفرینی کشور اظهار کرد: ما در کمتر از یک دهه پیش، ٧ سالی را تجربه کردیم که کشور بالاترین درآمد نفتی تاریخ را کسب کرده بود اما تحریمهای غرب در سال های بعد رشد اقتصاد ما را متوقف کرد.
وی ادامه داد: در شرایطی کنونی که چند سالی است که دچار مضایق شدید مالی هستیم، باید با بهره گیری از سیاستهای اقتصاد مقاومتی در گام اول ایجاد اشتغال و کارآفرینی را دنبال کنیم.
این مدیر صنعتی با بیان اینکه کارآفرینی عین مقاومت و نترسیدن است، تاکید کرد: باید دانشجویانی مقاوم، نترس و پر جرات بپرورانیم.
وی تاکید کرد: دانشجو نباید از ابتدا به دنبال استخدام در یک مکان و یا تدریس در دانشگاه باشد بلکه باید فضایی ایجاد کنیم تا بتواند علاوه بر خود برای جمعیت زیادی ایجاد اشتغال کند.
رییس کانون کارآفرینان خراسان رضوی با بیان اینکه دانشجو باید از همین دوران تحصیل به دنبال اشتغال و تولید درآمد باشد، گفت: قطعا دانشجو می تواند در نتیجه همت و ماجراجویی خود فعالیتی خلاقانه انجام و کارآفرینی نماید.
روشنک همچنین از اساتید دانشگاه ها خواست تا به دانشجویان متذکر شوند که همیشه موفقیت همراه با مقاومت به دست می آید، کارآفرینی همواره برای رسیدن به اهداف ارزشمند است و نباید انتظار داشت که وقتی دانشجو فارغ التحصیل می شود میز کار برایش آماده باشد، بلکه او باید با خلاقیت برای خود ایجاد اشتغال نماید.
وی همچنین به تشریح الزامات فعالیت های اقتصادی به ویژه کارآفرینی در دوران پسابرجام پرداخت و تاکید کرد: در این دوره باید از سیاست زدگی دوری کنیم و رشته های اقتصادی که چندی است به فراموشی سپرده شده را احیا نماییم.
روشنک اضافه کرد: همچنین باید بر ساخت و ساز و عمران تمرکز نموده و صادرات را به عنوان یک نیاز قطعی کشور دنبال نماییم.
رییس کانون کارآفرینان خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به آنچه گفته شد نیاز اول کشور ما در مقطع کنونی کارآفرینی است و باید به جای ایجاد فارغ التحصیل، کارآفرین تربیت کنیم تا بتواند نیازهای موجود به تولید اشتغال را پاسخ دهد تا در نهایت منجر به تولید درآمد و توسعه پایدار کشور گردد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.