پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین/حسین پورحسین: میزان شهریه هر مدرسه غیردولتی به امکانات آن مدرسه بستگی دارد.

میزان شهریه در مدارس غیردولتی اعلام شد

معاون وزیر آموزش و پرورش در همایش کشوری مؤسسان مراکز و مدارس غیردولتی در مشهد با اعلام این خبر افزود: شاخص‌های شهریه باید توسط شورای نظارت هر استان بررسی و پس از وارد کردن اطلاعات هر مدرسه در داخل سامانه، شهریه‌ها مشخص و در اختیار والدین دانش‌آموز قرار گیرد.
مرضیه گرد با اشاره به اینکه 27 سال در قانون، تدوین الگوهای شهریه را داشته‌ایم از اجرا نشدن این مسأله اظهار تأسف کرد و افزود: متأسفانه در این زمینه پیشرفتی نداشته‌ایم و طی دو سال گذشته روند اجرایی شدن قانون را پیگیری کرده و شهریه‌ها را ساماندهی کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های قانونی تعیین فضا، نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات به شمار می‌آید، افزود: مدرسه‌ای که از نظر امکانات در سطح پایینی قرار دارد، نباید انتظار دریافت شهریه بالا را داشته باشد.
گرد با اعلام اینکه یک میلیون و 300 هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند، گفت: این رقم معادل 12 درصد دانش‌آموزان کشور است.
وی تحصیل دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی را کمکی برای مدارس دولتی دانست و افزود: از نظر آموزش و پرورش باید یکسان سازی استانداردی در مدارس غیردولتی به انجام برسد و در نتیجه مدارسی که از استاندارد قابل قبولی برخوردار بوده و پایه خوبی داشته باشند با افزایش دریافت شهریه چشمگیری نسبت به دیگر  مدارس برخوردار خواهند شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این همایش اعلام کرد: 196 هزار دانش‌آموز استان در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند و نسبت به سال گذشته میزان حضور دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی از 8 درصد به 17 درصد افزایش یافته است.
سیدجواد حسینی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش خراسان رضوی با استفاده از طرح خرید خدمت آموزشی 24 هزار دانش‌آموز را با رویکرد عدالت آموزشی تحت پوشش قرار داده است، گفت: در این بخش بار اصلی بر دوش مدارس غیردولتی قرار دارد.
وی عنوان کرد: سال گذشته بیش از 2 هزار و 444 مدرسه غیردولتی در استان بیش از 800 میلیارد تومان بار تعلیم و تربیت استان را بر دوش گرفته‌اند که این مدارس تنها در بخش نیروی انسانی با به کارگیری 6 هزار و 192 معلم 128 میلیارد تومان هزینه کرده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بر توانمندی نیروهایی که در طرح خرید خدمات آموزشی فعال  هستند تأکید کرد و افزود: آموزش و پرورش خراسان رضوی برای توانمندسازی نیروهای طرح خرید خدمت در استان که در 145 مدرسه و 884 کلاس درس مشغول تدریس هستند 31 هزار و 480 نفر ساعت آموزش‌های توانمندسازی در دو دوره تخصصی برگزار کرده است.
سیدجواد حسینی، مؤسسان مدارس غیردولتی را خیران مدرسه یار برشمرد و افزود: آن‌ها نقش عمده‌ای در مدرسه داری و مدرسه یاری ایفا کرده و در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت و توسعه عدالت آموزشی نقش سازنده‌ای داشته‌اند که توسعه مشارکت، کاهش تمرکز، افزایش پوشش تحصیلی، ارتقای منابع انسانی از جمله عملکردهای مطلوب در این زمینه به شمار می‌آید و آموزش و پرورش خراسان رضوی با حمایت و پشتیبانی و هدایت این مدارس را تحت نظارت دقیق قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.