قدس آنلاین: کارگردان خانم سادات گفت: ما به خوبی می‌دانیم که شهید حاجی‌حسنی از چه جایگاه رفیعی بهره برده‌ است، بنابراین خانواده وی باید مطمئن باشند ما کاری انجام نمی‌دهیم که به مقام این شهید خدشه‌ای وارد شود.

اعتراض خانواده شهید حاجی حسنی به تصویر ماجرای خواستگاری!

به گزارش قدس آنلاین، مریم ابراهیم‌وند، کارگردان و تهیه کننده فیلم سینمایی «خانم سادات» درباره اعتراضی که خانواده شهید محسن حاجی‌حسنی کارگر به ساخت این فیلم دارند، این گونه اظهارنظر کرد: من اعتراض خانواده شهید را به درستی درک نمی‌کنم، چون ما به هیچ وجه سر خود کاری انجام نداده‌ایم و تمام آنچه که در فیلم بیان کرده‌ایم یا به گفته خانواده وی بوده یا اینکه دوستان و آشنایانش درباره موضوعات فیلم نظر داده‌اند. برای مثال از خاطرات مدیر موسسه قرآنی برای آن قسمتی بهره برده شده که خانواده شهید به آن اعتراض داشته‌اند.

 

وی افزود: صحنه‌ای که خانواده شهید حاجی‌حسنی نسبت به آن اعتراض دارند مربوط به بخش خواستگاری می‌شود. این قسمت را مدیر موسسه قرآنی برایمان تعریف کرد، چون در جریان موضوع قرار داشت و آن خانومی را هم که شهید حاجی‌حسنی به خواستگاری وی رفته بود را می‌شناخت. باز هم می‌گویم بخش خواستگاری از طرف دیگر دوستان و آشنایان شهید هم بیان شده است، از این رو، نمی‌دانم به چه دلیل خانواده این شهید تاکید دارند که چنین اتفاقی در زندگی وی روی نداده است؟

 

این کارگردان ادامه داد: البته ما به خانواده شهید حاجی حسنی از همان ابتدا گفتیم که قرار است بخشی از زندگی این شهید را به تصویر بکشیم، البته ما برای جذاب کردن و درام‌پردازی چند بخش به کار اضافه کردیم، اما درباره بخش خواستگاری به جرئت می‌گویم که تمام موضوعات این بخش مستند بود و بر اساس آنچه که دوستان و همکارانش گفته‌اند آن بخش روایت شده است. در ادامه باز هم تاکید می‌کنم که ما بارها با پدر و مادر وی درباره بخش‌های مختلف فیلم حرف زدیم. برای همین این اعتراض را هم اکنون درک نمی‌کنم! در این رابطه نقل قولی از برادر این شهید می‌کنم که به شخص من ارائه کرده بود. وی گفت که شهید حاج حسنی به خواستگاری دختری رفت که بنا به دلیل شهید بزرگوار به دختر جواب رد دادند و آن دختر هنوز بر سر مزار شهید می‌رود و از وی درباره پاسخ ردی که به او داده است، جواب می‌خواهد.

 

وی درباره انتخاب بازیگر هم چنین توضیح داد: انتخاب بازیگر به نظر من ابتدایی‌ترین حق یک فیلمساز است. نکته دیگر شاید بازیگری که مد نظر آنها بوده در آن زمان در ایران نبوده یا امکان کار نداشته و یا اینکه دستمزد وی با پروژه ما همخوان نبوده است، البته مطمئن هستم وقتی خانواده شهید، بازی امین زندگانی را در نقش شهید ببینند، از هنرنمایی وی اظهار رضایت خواهند کرد. نکته دیگر اینکه ما به خوبی می‌دانیم که شهید حاجی‌حسنی از چه جایگاه رفیعی بهره برده‌ است، بنابراین خانواده وی باید مطمئن باشند ما کاری انجام نمی‌دهیم که به مقام این شهید خدشه‌ای وارد شود.

 

ابراهیم‌وند در پایان تصریح کرد: ما همه جوانب فیلم را سنجیده‌ و سعی کرده‌ایم کوچکترین مسائل را هم مد نظر قرار دهیم تا خدای نکرده به مقام شهید خدشه‌ای وارد نشود. برای همین باز هم به خانواده شهید اطمینان خاطر می‌دهم که کار ساخته شده مطمئناً از کیفیت لازم سود برده و شأن شهید را نیز مد نظر قرار داده است.

ایکنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.