پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین/ ساری/ حسین احمدی : نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی گفت : سازمان جنگلها و مراتع در حفاظت از منابع طبیعی ضعیف عمل نموده است.

سازمان جنگل ها در حفاظت از منابع طبیعی ضعیف عمل نموده است

شمس الله شریعت نژاد در آیین جشن روز درختکاری در ساری افزود : دولت باید پاسخگوی همه ناکارآمدی ها در این زمینه باشد.

وی یکی از مطالبات مهم مردم را  اصلاح ناپایداری ها در حوزه محیط زیست و حفظ منابع طبیعی عنوان نمود و یادآور شد : منابع طبیعی با رشد بیکاری و فقر حفظ نمی شود و در این راستا باید با ایجاد اشتغال ، دست درازی به آن را کاهش دهیم.

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود : وقتی معیشت مردم تامین نشود فشار به منابع طبیعی بیشتر خواهد شد.

شریعت نژاد با بیان اینکه تنها با برخورد فیزیکی نمی توان با متخلفان برخورد نمود ، یادآور شد : در همه جای دنیا فقر برابر با تخریب منابع طبیعی می باشد و مشکلات این حوزه فقط با عقلانیت و خردورزی مرتفع می شود.

وی خاطرنشان ساخت : طی سالهای گذشته متاسفانه هر کجا استعداد منابع طبیعی بالاتر بود ، رشد فقر و بیکاری بیشتر بود و در جهت سرمایه گذاری در آن منطقه کار نکردیم.

وی با اشاره به اینکه جنگلبانان مظلوم ترین قشر حقوق بگیر دولت هستند ، گفت : هیچ برنامه ای برای حفاظت از منابع طبیعی نداشته و تنها برخورد فیزیکی صورت می گیرد.

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ناکارآمدی مدیریت موجب تجاوزات زیادی به عرصه های منابع طبیعی در گذشته گردید ، اضافه نمود : در دهه 40 حدود 953 قطعه از عرصه های منابع طبیعی در جنگل های شمال کشور واگذار گردید و بیش از 100 قطعه از این واگذاری ها بصورت غیرقانونی تفکیک گردید.

شریعت نژاد یادآور شد : مجوزهای تفکیک عرصه های منابع طبیعی از فساد موجود در سیستم اداری نشات گرفته است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.