پایگاه نظامی آمریکایی گزارش کرد که پنتاگون در صدد است به صورت دائمی یک یا تعداد بیشتری از تیپ رزمی نیروی زمینی آمریکا را به منظور تقویت دفاع همپیمان خود مقابل روسیه، در اروپا مستقر کند.

پنتاگون به دنبال افزایش نظامیان آمریکایی در اروپا است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،پایگاه «میلیتری تایمز» گزارش کرد، پنتاگون در حال بحث درباره طرح‌ انتقال دائم یک یا تعداد بیشتری از تیپ رزمی نیروی زمینی آمریکا به اروپا است زیرا معتقد هستند که این اقدام می‌بایست به منظور تقویت نیروی دفاعی همپیمانان اروپایی آمریکا در مقابل تحرکات روسیه صورت گیرد.

طبق این گزارش، در صورتیکه این طرح پنتاگون مورد تأیید قرار گیرد، شامل هزاران نظامی آمریکایی می‌شود و هر تیپ رزمی نیروی زمینی آمریکا متشکل از سه الی پنج هزار پرسنل است. در صورت تأیید چنین طرحی، این اولین بار در چندین دهه است که فرماندهی آمریکا در اروپا، ردپای خود در قاره اروپا را افزایش می‌دهد.

بنا به گفته یکی از مقامات دفاعی آمریکا که از برنامه‌های پنتاگون آگاهی دارد، ژنرال «فیلیپ بریدلاو» فرمانده فرماندهی آمریکا در اروپا هفته گذشته در واشنگتن درباره پیشنهادات خود با مقامات ارشد پنتاگون گفت‌وگو کرد.

بریدلاو درباره تعداد کنونی نیروهای زمینی آمریکا در اروپا ابراز نگرانی کرده است. این نظامیان شامل دو تیپ رزمی نیروهای زمینی می‌شود که در چهارسال قبل، چهار تیپ رزمی بودند.

ارتش آمریکا تا سال ۲۰۱۲، چهار تیپ رزمی در اروپا داشته است و در آن زمان تصمیم گرفت که دو تیپ رزمی خود در اروپا را غیرفعال کند و هیچ تانک متعلق به ارتش آمریکا در اروپا باقی نماند. اخیراً اترش آمریکا بیش از ۲۰۰ خودروی زرهی را به اروپا برگرداند اما این خودروها در انبار ذخیره شده است و به واحدهای مبارزه دائمی متصل نیستند.

در ماه ژانویه، کمیسیون ملی درباره آینده ارتش آمریکا، گزارش نهایی خود را منتشر کرد و بازگشت دستکم یکی از تیپ‌های زرهی به اروپا را پیشنهاد کرد.

طبق این گزارش، واکنش به تهاجمات جدید روسیه به یکی از مباحثات فشرده واشنگتن در دو سال گذشته تبدیل شده است. دوسال پیش شبه‌جزیره کریمه با موافقت مردم این منطقه به مسکو ملحق شد و این مسئله خشم غرب به ویژه آمریکا را برانگیخت.

 در سال ۲۰۱۴، «چاک هیگل» وزیر دفاع سابق آمریکا از کاخ سفید خواست که پاسخ تهاجمی‌تری به روسیه بدهد و اقدامات بیشتری برای اطمینان دادن به همپیمانان ناتو در امتداد مرز روسیه صورت دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.