رئیس بنیاد مستضعفان گفت: با توجه به فعالیت این ارگان در بخش محرومیت‌زدایی، مقرر شد ۳۰ درصد سود خالص بنیاد به محرومیت‌زدایی و رفع استضعاف اختصاص یابد که در اختیار بنیاد علوی به عنوان مجری طرح‌های بنیاد مستضعفان قرار گرفته است‌.

۳۰درصد از سود خالص بنیاد مستضعفان به محرومیت‌زدایی اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، محمد سعیدی‌کیا در دومین همایش سالانه مدیران این ارگان، اظهار داشت: سیاست کلان بنیاد مستضعفان خروج از‌ فعالیت‌های غیر راهبردی و حضور در فعالیت‌ها‌ با آثار اجتماعی مطلوب‌ است و در صورت کسب اعتبار در جامعه خواهیم توانست فعالیت اقتصادی مؤثری داشته باشیم.‌

وی اظهار داشت‌: برنامه میان مدت پنجم بنیاد بر اساس اصول مطرح شده و اقتصاد مقاومتی و با شعار توانمند‌سازی اجتماعی‌، رشد بهره‌وری و رقابت سالم تدوین شده که با کمک مدیران مجموعه، گام بلند و پیشرفت در توسعه بنیاد محسوب خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان خروجی برنامه میان مدت پنجم بنیاد را بر اساس کار و خرد جمعی دانست و کمک به رفع استضعاف و محرومیت مناطق محروم و افزایش توانمندی برای ارتقای سطح زندگی مادی‌، معنوی و فرهنگی مستضعفان و محرومان جامعه‌، رشد بازده کل اقتصادی گروه و بهینه سازی سبد دارایی ها و سهام، توسعه سرمایه انسانی و فناوری و استفاده از ذخایر فرهنگی بنیاد برای عرضه محصولات و خدمات فرهنگی به جامعه را از اهداف اصلی این برنامه برشمرد.

سعیدی‌کیا افزود: ‌برای دستیابی به این اهداف باید در رشد نیروی انسانی توجه ویژه‌ای شود‌ این در حالی است که در ‌برنامه ظرفیت‌های بالایی برای این منظور وجود دارد ضمن اینکه هم‌اکنون ظرفیت‌های خوبی برای تامین منابع پیش‌بینی شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان مشارکت‌های مردمی را در توسعه برنامه پنجم بنیاد در بخش اقتصاد مقاومتی بسیار موثر و ارزشمند دانست.

وی از ارتقای کیفیت‌، رشد منابع و توسعه مشارکت با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و نیز ارایه خدمات برای کمک به توانمند‌سازی مستضعفان به عنوان نکات مهمی در برنامه پنجم ذکر کرد‌.

‌سعیدی‌کیا ارایه الگوی مؤثر در کمک به توانمند‌سازی جامع‌نگر و پایدار در مناطق نیازمند و مستعد‌، خروج از رشته فعالیت‌های غیر راهبردی بنیاد و حضور قوی تر در فعالیت‌های با بازده بالاتر اقتصادی یا آثار اجتماعی مطلوب و راهبردی‌، توسعه متمرکز مدیریت بازاریابی‌، صادرات هم‌افزا و مشارکتی‌ درگروه بنیاد، استفاده از روش‌های کافی به منظور رشد خلاقیت مدیران در محیط کسب و کار‌، ایجاد شبکه تحقیق و توسعه و مدیریت دانش با محوریت بهبود کسب و کار‌، ارتقای مهارت و فرهنگ‌سازی با توانمند سازی منابع انسانی‌، توسعه سلامت با تاکید بر شاخص‌ها و روحیه جهادی و کمک به تجاری‌سازی فناوری‌های دانش بنیان را از راهبرد‌ها و استراتژی‌های اصلی بنیاد در برنامه میان مدت پنجم عنوان کرد.

وی ‌علت وجودی بنیاد را خدمت به مستضعفان و رفع محرومیت در کشور دانست و یاد‌آور شد‌: رشد سرمایه‌گذاری در برنامه پنجم نسبت به برنامه چهارم بسیار بیشتر شده و به همین منظور منابع برای آن پیش‌بینی شده است که با توجه به فعالیت در بخش محرومیت زدایی مقرر شد 30 درصد سود خالص بنیاد به رفع استضعاف و محرومیت اختصاص یابد که در اختیار بنیاد علوی به عنوان مجری طرح‌های بنیاد مستضعفان قرار گرفته است.

‌سعیدی‌کیا ‌صداقت‌، امنیت‌ آرامش و سلامت درکار را از عوامل و نکات مهمی بر شمرد که بنیاد مستضعفان در راستای ادامه فعالیت‌های خود با مخاطبان در نظر می گیرد.

‌وی یادآور شد: سرمایه اصلی بنیاد همان اعتبار اجتماعی بنیاد است‌ چنانچه در جامعه اعتبار داشته باشیم خواهیم توانست فعالیت اقتصادی انجام دهیم ‌‌در این راستا احترام به مردم و استفاده صحیح از توانمندی‌های منابع انسانی می‌تواند اقتصاد کشور را ‌توسعه دهد و تا زمانی که به این عامل توجه نشود توسعه اقتصادی مطلوب حاصل نخواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.